Riefarn Skrevet August 22, 2009 Share Skrevet August 22, 2009 Har en M50 motor der vannet ikke går rundt. Har latt bilen bli varm, men vannet sirkulerer ikke. I bilen vises bare normal varme, men skjønte bilen ble varmere enn hva den viste. Vannpumpa er ikke altfor gammel, og er av typen med metallskovler, så tror ikke det er den. Kan det være termostaten som ikke åpner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet August 22, 2009 Share Skrevet August 22, 2009 termostat eller vannpumpe tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet August 22, 2009 Forfatter Share Skrevet August 22, 2009 da prøver vi termostat først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet August 22, 2009 Share Skrevet August 22, 2009 om du ikkje har termostat så kan du ta ut den gamle...sjekke om bilen holder seg nesten på blå punktet da er det den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 22, 2009 Share Skrevet August 22, 2009 Sjekk om inn og ut slangene på radiator er like varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet August 24, 2009 Forfatter Share Skrevet August 24, 2009 hvis slangene er like varme, men vannet fortsatt ikke går rundt, er det pumpa da eller? får sjekke til helga når jeg er hjemme igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gZer0 Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 Ta ut termostat å legg den i en gryte med vann, kok opp vannet å se om den åpner seg. Vet ikke på hvor mange grader den skal åpne jeg men det vet kanskje noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 hvis slangene er like varme, men vannet fortsatt ikke går rundt, er det pumpa da eller? får sjekke til helga når jeg er hjemme igjen.. Har opplevd at radiator kan være tett, da er slangen ut av radiator mye kaldere enn inn på radiator, og myk/ ikke vann i slangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 Litt ot.., men hvordan ser du at det ikke går rundt..? Og måleren viser normal temperatur selv om det er varmere..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 Termostat åpner seg vel på 92-93 celcius. ta av begge slangene og spyl gjennom med en vannslange i radiatoren, finner du fort ut om den er tett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå