Jump to content

Varmeapp.transistor E24

635csi
 Share

Recommended Posts

Har hatt problemer med trinnløsfunksjonen på varmeapparatet på min 83-mod. 635csi, dvs. at vifta kun har fungert på full effekt. Fikk tips om å skifte transistoren som ligger under selve viftemotoren, noe jeg nå har gjort.

Resultat = ingen endring :(

Noen som har en fornuftig løsning på hva som da kan være galt?

tblbfath0n0zszko895h.jpg

Tenkte noe sånt jeg også. Kunne godt tenkt meg å få prøvd en tilsvarende bryter før jeg evt. kjøper en ny, siden den koster over 1200,- :o

Ser i delekatalogen at denne bryteren typisk nok er unik for akkurat E24. E28 og E24 har samme bryteren dersom det er A/C på bilene, noe det ikke er på min.

Så dersom noen som skulle slumpe til å lese dette har en sånn fungerende bryter liggende, så bare ta kontakt :)

Samme prinsippet som på E23 ja, men ikke samme delenr. dessverre.

Kanskje det hadde hjulpet å skifte den transistoren for din del da? Er jo den som hovedsaklig forårsaker dette problemet, selv om det i mitt tilfelle naturligvis ikke var det.

• 2 years later...

Har dessverre ikke hatt tid til å forske noe mer på dette nei. Får ta tak i det igjen når bilen skal renoveres. Men du er velkommen til å komme med løsningen her i denne tråden om du finner feilkilden :wink: