steiney Skrevet August 22, 2009 Share Skrevet August 22, 2009 Hei! Jeg har fått et problem som haster litt, og som jeg ikke finner ut av. Jeg kjørte i går kveld, og da slutta bilen og tenne et lite sekund i det jeg jeg ga gass og skulle til å gi på ut av et kryss. Men etterpå det var den like fin. Muligens en smule dau på lavt turtall. I dag så gikk bilen som den skulle igjen, men så stoppet den plutselig mens jeg kjørte. Jeg startet bilen igjen og den gikk fint, men så satt jeg den i drive så kvælte den seg. Etter det fikk jeg ikke starte igjen. Så jeg dro å kjøpte nye plugger, og når jeg skulle ta en siste test før jeg byttet pluggene så startet den jaggu meg igjen. Pluggene ble byttet, og bilen gikk fint. Men to timer etterpå så stoppet jeg den, og da ville den ikke starte igjen. Så det endte til syvende å sist hjem med viking. Når jeg prøver å starte den er det akkuratt som om det skal til å starte et lite sekund, men så er det null tenning igjen. Og hvis jeg venter noen minutter, så er det akkuratt som om han skal til å starte igjen. Men så er det ikke sjans. Jeg har sjekket sikringene, og de er ok. Også har jeg sjekket om jeg får noe bensin ut av ventilen på innsprøytningen, men der var det helt tørt. Så jeg mistenker bensinpumpa, eller noe lignende. Er det noen som vet hvilket rele som er til bensinpumpa, og som har vært borti problemet tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet August 22, 2009 Share Skrevet August 22, 2009 En kjent feil er brudd på ledningene fra bensinpumpe og opp til tankarmaturet men også deff bensinpumpe er en mulighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet August 22, 2009 Forfatter Share Skrevet August 22, 2009 Okai! den kan jeg jo sjekke...men da må jeg vel ha ut setene og alt mulig da? Men er det noen som vet hvilket rele som er til pumpa, eller som har noen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet August 22, 2009 Forfatter Share Skrevet August 22, 2009 Kan det være f.eks innsugspumpa, men hvor sitter den? og hvor skal jeg begynne for å finne feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Funnet ut noe ? Brodern har liknende problem på sin '97 520i Der hører man at pumpa starter når tenninga slås på en slutter kanskje så kjapt igjen. Burde ikke denne gå hele tiden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Den går frem til at rett trykk er bygget om. Dette gjelder kun når tenning er på. Når bilen går, så går den hele tiden, men det er da vanskelig å høre. Lydene fra bensinpumpen du nevner Bjørnar, det er da helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Den går frem til at rett trykk er bygget om. Dette gjelder kun når tenning er på. Når bilen går, så går den hele tiden, men det er da vanskelig å høre. Lydene fra bensinpumpen du nevner Bjørnar, det er da helt normalt. Okey, da er vel bensinpumpa OK. Har kjørt carsoft diagnose, får ikke noen feilmeldinger i DME. Men fikk feilkode på EWS'n kor det sto at den ikke kjent igjen nøkkeln. Sletta den feilkode og regna med at det var det som var feilen, men den feilkode dokka ikje opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
riskoker Skrevet August 31, 2009 Share Skrevet August 31, 2009 Sjekket om DME-releet er ok? Hadde noenlunde det samme problemet med min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet September 2, 2009 Forfatter Share Skrevet September 2, 2009 Byttet benisnpumpen så startet den som bare det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet September 3, 2009 Share Skrevet September 3, 2009 Brodern fikk henta bilen til et verkseted, der ble løsninga å ta ut pluggene og varme dem opp. Så starta fint etter på... Så renger med at det var samme problemet som wabby beskriver sist i denne tråden, http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=121981&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=nabolaget+bensinlukt og som det skrives om i denne tråden http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-series-e12-e28-e34-e39/e39-flooded-will-not-start-53281.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå