Gå til innhold

hvilken lakk ser best ut?


bmwJon
 Share

Anbefalte innlegg

blir nok ikke noe matt svart på denne bilen:)..men når det gjelder alle disse andre nevnte..gjør ikke klarlakken lakken "sterkere" da? tåler mer steinsprut?

eller det er vel slik at det blir steinsprut i klarlakken, men ettersom den er "klar", så vises ikke steinspruten på samme måte som hvis det kun er lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er nok enig i at de fargene er rimelig råe på e36, men ettersom bilen er svart fra før, så blir det nok til å fortsette å ha den svart:)

men hva syns dere da, når det gjelder fargene:

-303 cosmosvart

-181-42 diamant sort/diamant sort

-sapphire black

-carbonsort

må også tenke på det at fargeforskjell ikke må bli for stor ifra gammel fargen, med tanke på motorrom, innside av dører etc.

ergo, så kan jeg ikke ha noen grå farge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er 181-42??

den heter 181 diamantswartz, eller 181 Diamond Black Metallic

tysk og engelsk. jeg har en mørk utgave av denne, men 42 tallet har du nokfunnet opp selv...

(om jeg ikke tar gruelig feil)

181 - 42 er en av 6 forskjellige Diamant svarte farger som BMW har, så 42 tallet er nok ikke FUNNET opp av noen her inne!!!

Så her tok du GRUELIG FEIL!

181 - 00 er Diamant svart Standard f.eks

181 - 42 er Diamant svart som er mørkere og grovere f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg aldri vært borti! jeg har den mørkeste 181 fargen, og den heter ikke noe med 42 iaf!

Det kan vel godt hende, men det er ingen som bare heter 181, da har de som har lakket bilen eller solgt deg bilen glemt å si deg hvilke blanding de har brukt, hvis det ikke er standard da 00, min E30 har den mørkeste og groveste fargen og den har 42 til slutt.

Har alle kodene til Diamantsvart hvis noen trenger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det vet jo jeg også! men somregel er det /1 eller /4 eller noe, men 42 har jeg aldri hørt... har du bilde av den?

muligens jeg også har 42 da, bare lakkereren ikke har sagt 42 til meg, bare at det er en mørk en....

Kan sende deg på PM når jeg får lagt det inn, har ikke importert de fra kameraet enda.. :)

Spørs om du ikke har 42 da, for det er den mørkeste av dem..

Mørkere og grovere står 42 for, som sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med nøyanser av lakken, så har det ikke sammenheng med det siste tallet, jobber som lakkerer og har spurt rundt og er værtfall ingen her som ser sammenhengen.

Får i standox/spice hecer sitt system går ikke nøyansene på slike tall.

Heller ikke i RM/glassurit, men er mulig det er noe jeg ikke har fått med meg innen for denne lakk koden da? Vi taster inn feks 181 og får opp x antal nøyanser, mørkere (D) lysere (H) blåere osv :)

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...