footch Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 Hei, prøvde og søke på forumet her men fant ikke noe om det (Mulig jeg ikke leita godt nok, vet ikke) Har en bmw 318i, motoren røk mens jeg kjørte, temperaturmåleren viste 90 grader så jeg ante fred og ingen fare. Men etter litt kjøring stoppet den opp, fikk trillet til en parkeringsplass, åpnet panseret og ble møtt av en røykmengde av en annen verden Så spørsmålet blir som følger : Kan jeg sette inn en 316 e36 motor i min bil? Takker for alle svar Tony Olsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 Det går bra ja. Nå vet ikke jeg åssen motor du har fra før.., m40 eller m43. Men anbefaler deg å kjøpe en m43 isåfall. Denne har kjede og ikke reg. reim. Også en konstruksjonsfeil som er rettet opp på denne vs m40. (Men har startsperre.., så du må få med tilhørende komponenter til dette. (er den en m43b16 du har planer om har jeg "startsperre kit" til deg )) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
footch Skrevet August 24, 2009 Forfatter Share Skrevet August 24, 2009 Hvor kan jeg finne ut hvordan motor jeg har da? Takk for kjapt svar<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 Hvilken årsmodell? (kan uansett ha blitt byttet tidligere..) Et bilde hjelper bra. Har du m43, så har du chip i nøkkelen.. Se forskjell her http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... hlight=m43 M43 har coilene på høyre dempertårn.. M40 har en coil, rotor og fordeler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
footch Skrevet August 24, 2009 Forfatter Share Skrevet August 24, 2009 Det er akkurat likens som den øverste på linken du sendte EDIT: Tror du det går an å redde motoren? den stoppet pga den ble varm. Når jeg vrir nøkkelen går alle reimene rundt, men ikke mer en det Edit2: Var ute og slepa den me bilen til pappa ista, den starter når vi triller den igang, men går den under 1000 omdreininger dør den ut, og den drar så rart, hopper liksom litt. og når jeg trådde in clutchen døde den også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet August 24, 2009 Share Skrevet August 24, 2009 her drute dere litt. for ikka alle m43 har startsperre. startsperre kom 9.94 om jeg ikke tar feil men det er på noen måneder i tilfelle. min har ikke startsperre. det er en m43b18 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristols Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 trist...jeg kastet nettopp en M40B16 på dynga i forrige uke.. Ikke sikkert den er høgget, ligger på Knoks bildeler i Sandnes;) Sikkert noen andre her inne som har en M40 til deg, dog ville gjort som de andre her, fått inn en M43, så slipper du forhåpentligvis trøbbel med de vante M40-problemene:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Du har en m40 du da.., om den er lik som det øverste bildet i linken. Vet om en m43b16 som muligens selges. Den står i bil og kan prøves. Men tror heller jeg ville satt inn en m43b18 Evt. m42/m44.. (318is) Startsperren skal ikke være et stort problem, om du finner en motor med dette. Bare pass på å få med alle komponenter. - Hjerne - EWSII boks - Chip fra nøkkel - Sender/mottaker boks (denne er uavhengig, og kan skaffes fra ennen bil) - Plugger/kontakter til tingene er greit også, lettere å koble opp systemet da..) I værstefall har jeg en sliiiiten m40b16 liggende.., den startet og gikk.., men er ikke å anbefale! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Eller så har du en motor her.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=126406 Men den er fra 5serie, så du må bytte bunnpanne og litt div over fra din gamle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Jeg har også m43 uten startsperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Noen som vet hvordan det er å sette is motor i en med orginalt m43 forresten? er det plug and play? eller er det mer som må byttes? regner med hjernen må byttes,men passer ledningsnett f,eks?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå