Gå til innhold

selvlaget 3 toms effektanlegg til 330 ci


speedtouch
 Share

Anbefalte innlegg

Forr ett halvt års tid tilbake kjøpte eg grenrør og effektanlegg til 330ci'en på schmiedmann. Kostet 7000 kr og såg forsåvidt greit nok ut. Kjøpte også eisenmann bakpotte med 83mm utløp. Dette skulle bli skikkelig bra greier mente de på schmiedmann, spesielt når jeg var ute etter en kombinasjon som ikke lagde for mye bråk.

Slik var ble det jo ikke. Etter at jeg hadde fått bilen tilbake fra verkstedet måtte jeg nesten bare snu og kjøre i retur. Det bråkte helt grusomt, slik at det ikke gikk an og prate i bilen når eg kjørte på bare 2000 rpm. Verkstedet hadde i mellomtiden katstet det originale eksosanlegget mitt så nå var det ingen vei tilbake heller. Etter dette fikk eg sveist inn ein ekstra lyddempar på det samme verkstedet. Dette var jo selfølgelig drittarbeid som jeg skulle få se da jeg hadde den på verksted for 3 gang for og så laget 3 toms helt fram i håp om og få til mer lyddemping på grunn av større dimensjon på røret. Han hadde klart og sveise inn svart-stålsoverganger midt i det rustfrie eksosanlegget. Det var forresten drittarbeid som ble gjort 3 gang og, det subbet innntil karosseriet over alt og det var brukt kompaktbend på plasser det var helt unødvendig og ta så krappe svinger. Så nå for 3 ukers tid siden da eg fikk bilen tilbake var det første eg gjore å jekka opp bilen og kappa eksosanlegget i 1000 småbiter i ren irritasjon.

Og dette hadde eg nesten venta i ein måned på og få ferdig.

Så nå er eg snart ferdig med det nya effektanlegget til bilen, venter bare på en 14" magnaflowdempar fra usa som kun bygger 10cm i høyden. Den vil da stikke ca 1 cm ned fra bilen.

Ellers er det brukt simonsrøyr, og ein simonsdempar på 12,5*25cm.

Alt untatt magnaflowdemparen er levert av bilxtra i haugeund, som har en ypperlig service og kjapp levering !..

Da var det bare og håpe på at det blir slutt på bråket...

Arild Aarebrot

ylf9wq2j6w0kgsa9ms23.jpg

gpl356hadywugqgn2jcd.jpg

8ymimbhzbkcq3zxs325j.jpg

tv5e9ek7mygf5ja18ta2.jpg

jdz7pzyxjy37oe4vd3uk.jpg

zcyozkkdwdj29gnp6t1l.jpg

sdlczeg3im9ph3hyju7b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...