KarenMarie Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Da har det seg slik at 318i’n ikke vil starte. Funket helt fint før vi dro på ferie til syden.Bilen ble da parkert ute og ikke brukt den tiden 10 dager gjekk og vi kom tilbake, og når vi da skulle prøve å starte, skjedde ingenting. Problem 1. Kommer oss ikke inn på hjernen med diagnoseverktøy, for å eventuelt lese ut feilkoder. Problem 2. Der er ikke gnist på bilen. Hva har vi byttet: 1. Byttet en innsugsventil som kom opp på et av de andre valgene på diagnosen. Ingen effekt. 2. Byttet Coilen (fordeler og coil er elektronisk og er rett og slett en klump bare). Ingen effekt 3. Byttet veivakselføler. Til ingen nytte. Trodde kanskje den hadde tatt kvelden men byttet hjalp ikke. Så hva kan det være da? Snakker litt om at det kanskje kan være startsperra som er gåen, men utenom det, så har vi gått tom for ideer. Noen som har vært borti lignende, og kan hjelpe? (Bor på Hjørungavåg, viss noen er såpass nære at de kunna komt å sett på det også)
fazerfreak Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Er vel ganske dårlig tegn at dere ikke kommer in på ecu (tenning skal være på) det er ecu som styrer alt, bensin og tenning starter ikke før ecu får signal fra veivsenso. får ecu spenning ?? sjekket gjording ? kanskje fåt prøvd en annen ecu.
KarenMarie Skrevet August 28, 2009 Forfatter Skrevet August 28, 2009 har en 525tds touring å som vi ikke kommer inn på motordelen med og. Men den fungerer helt ok, bortsett fra at sentrallås og alt annet av strøm stopper når man vrir av tenninga.. Har ikke noen ecu liggende nei :S
AlXz Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 I motorrom. Høyre side (passasjer siden) Er en firkantet boks nede i motorrom ved siden av motoren. I denne ligger hjerne/ecu blant annet. EDIT.., har svart feil her gitt.. Hang meg opp i 525 greiene over Så rett som jensemann23 sa lenger ned
tonyku Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Skyter ett skudd i løse luften..... Startsperra? Sjekka at den ikke har skrudd seg på? Batteri i nøkkel? Har du Defa Alarm på bilen?
KarenMarie Skrevet August 28, 2009 Forfatter Skrevet August 28, 2009 Har tenkt litt på startsperra å ja. Den har fakktisk blitt skiftet før å. Defa er der ikke ivertfall
Rayb Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Da har det seg slik at 318i’n ikke vil starte. Funket helt fint før vi dro på ferie til syden.Bilen ble da parkert ute og ikke brukt den tiden 10 dager gjekk og vi kom tilbake, og når vi da skulle prøve å starte, skjedde ingenting. Ut i fra det du skriver her må jeg spørre om du har sjekket at det er strøm på bilen? Men det har du sikkert gjort...!?
jensemann23 Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 ECU ligger vel bak batteriet i en liten luke inni karrosseriet.
KarenMarie Skrevet August 28, 2009 Forfatter Skrevet August 28, 2009 Da har det seg slik at 318i’n ikke vil starte. Funket helt fint før vi dro på ferie til syden.Bilen ble da parkert ute og ikke brukt den tiden 10 dager gjekk og vi kom tilbake, og når vi da skulle prøve å starte, skjedde ingenting. Ut i fra det du skriver her må jeg spørre om du har sjekket at det er strøm på bilen? Men det har du sikkert gjort...!? Strøm på bilen er det Batterilader med startfunksjon står klar vær gang vi ser på den
KarenMarie Skrevet August 28, 2009 Forfatter Skrevet August 28, 2009 slik så da kretskortet til hjerna ut Rant en elv av vann ut av rommet, kabelen var gjennomvåt og selve boksa/hjerna var veeeldig våt... Sattser på at dette er problemet. Når jeg først er innom, så kan jeg jo spørre om det er noen som har en hjerne liggende til 318i 94 modell?
AlXz Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Har du startsperre på bilen..? Isåfall må du ha litt mer enn bare hjernen. Ellers må hjernen kodes på et verksted e.l. Du trenger (dersom du har startsperre), dette fra samme bil: - Hjerne - EWS II boks - Chip fra nøkkel Har alt fra M43B16.., men spørs om det går på en M43B18 ?? Any one?
KarenMarie Skrevet August 29, 2009 Forfatter Skrevet August 29, 2009 Der er nok startsperre ja. Muligheter for at d lokale verkstedet kan kode den eller? Viss ikke, så må jeg vel finne meg en delebil?
jensemann23 Skrevet August 29, 2009 Skrevet August 29, 2009 Kom ikke startsperre i 9/94? Kan være du ikke har da. Kan vel se det på tenningslåsen tror jeg. Sikkert noen som vet det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå