Bare_egil Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Hei! Jeg driver i disse dager med å sette sammen bensinen på bilen. både bak ved bensintank og foran. Da det begynner å bli en stund siden jeg skrudde dette ut, så har jeg glemt litt hvordan det skal være. Er det noen som har tegninger eller god til å forklare hvordan dette skal være, og om det skal være bensinfilter bak ved tanken som på en 325i feks? eller bare det lille i forkant ved motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
svart Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Hei! Jeg skal bytte en et rør på min snart så jeg kan ta bilder. Har en 318cab 91.Kan ta noen bilder om det er til hjelp? Bare si hvor så finner jeg kanskje fram:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Årsmodell å motorvariant er veldig relevant for å gi rett forklaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bare_egil Posted September 1, 2009 Author Share Posted September 1, 2009 hei! Det hadde vært fint. Gjelder ledningene ut fra motor og bak ved tanken. Om det skal være ett filter ved tanken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bare_egil Posted September 1, 2009 Author Share Posted September 1, 2009 Årsmodell å motorvariant er veldig relevant for å gi rett forklaring. E30 318is tror det er en 89 eller 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Bensinpumpe i tank. Tur og retur over tank, ned til filter forran tank, venstre side. I holderen som du ser avbildet. En stor slangeklemme i det hele og det sotre, med en spesialbrakett. Derifra går slanger og rør frem til motorrom, hvor det blir trædd på slanger som går inn på fuelrail på motor. Retur slangen går inn i bunn av tank, venstre side. Ble du noe klokere, så er det bra, ble du ikke klok nok, så sprø litt mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bare_egil Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Bensinpumpe i tank. Tur og retur over tank, ned til filter forran tank, venstre side. I holderen som du ser avbildet. En stor slangeklemme i det hele og det sotre, med en spesialbrakett. Derifra går slanger og rør frem til motorrom, hvor det blir trædd på slanger som går inn på fuelrail på motor. Retur slangen går inn i bunn av tank, venstre side. Ble du noe klokere, så er det bra, ble du ikke klok nok, så sprø litt mer. Trodde egentlig ikke det skulle være filter bak ved tanken, siden det er ett lite foran.. ble ikke veldig mye klokere egentlig. men du er sikker på at det skal være filter bak ved tanken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Bildene kom visst ikke frem. Lastet opp bilder. Skal få gjort det senere i dag. Filter skal originalt stå på dempertårn, men praktisk sett, så er det bedre å ha det bak ved tanken, slik som det er på facelift biler med M20. Fordelen med dette er at bensinrørene ikke blir fulle av rusk som kommer igjennom filteret som er i bunn av tankarmatur, men ulempen er at man filtrerer bensinen veldig tidlig å den kan bli "forurenset" på vei frem til motor. Så du har nå fritt valg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bare_egil Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Bildene kom visst ikke frem. Lastet opp bilder. Skal få gjort det senere i dag. Filter skal originalt stå på dempertårn, men praktisk sett, så er det bedre å ha det bak ved tanken, slik som det er på facelift biler med M20. Fordelen med dette er at bensinrørene ikke blir fulle av rusk som kommer igjennom filteret som er i bunn av tankarmatur, men ulempen er at man filtrerer bensinen veldig tidlig å den kan bli "forurenset" på vei frem til motor. Så du har nå fritt valg. ok, jeg har ett filter som står foran sammen med "kullfilteret". På 325en min så har jeg kun bak så vidt jeg har sett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Oppsett slik som 325'n du har, det er slik jeg ville hatt det på IS'n og. Vil du original oppsettet så er det ikke værre enn å kutte ut filteret bak og gå med direkte slange til bensinrør isteden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now