Gå til innhold

Bensinledninger og filter 318is e30


Bare_egil
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver i disse dager med å sette sammen bensinen på bilen. både bak ved bensintank og foran. Da det begynner å bli en stund siden jeg skrudde dette ut, så har jeg glemt litt hvordan det skal være.

Er det noen som har tegninger eller god til å forklare hvordan dette skal være, og om det skal være bensinfilter bak ved tanken som på en 325i feks? eller bare det lille i forkant ved motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpe i tank. Tur og retur over tank, ned til filter forran tank, venstre side. I holderen som du ser avbildet. En stor slangeklemme i det hele og det sotre, med en spesialbrakett. Derifra går slanger og rør frem til motorrom, hvor det blir trædd på slanger som går inn på fuelrail på motor.

Retur slangen går inn i bunn av tank, venstre side.

Ble du noe klokere, så er det bra, ble du ikke klok nok, så sprø litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpe i tank. Tur og retur over tank, ned til filter forran tank, venstre side. I holderen som du ser avbildet. En stor slangeklemme i det hele og det sotre, med en spesialbrakett. Derifra går slanger og rør frem til motorrom, hvor det blir trædd på slanger som går inn på fuelrail på motor.

Retur slangen går inn i bunn av tank, venstre side.

Ble du noe klokere, så er det bra, ble du ikke klok nok, så sprø litt mer.

Trodde egentlig ikke det skulle være filter bak ved tanken, siden det er ett lite foran.. ble ikke veldig mye klokere egentlig. men du er sikker på at det skal være filter bak ved tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene kom visst ikke frem. Lastet opp bilder. Skal få gjort det senere i dag.

Filter skal originalt stå på dempertårn, men praktisk sett, så er det bedre å ha det bak ved tanken, slik som det er på facelift biler med M20.

Fordelen med dette er at bensinrørene ikke blir fulle av rusk som kommer igjennom filteret som er i bunn av tankarmatur, men ulempen er at man filtrerer bensinen veldig tidlig å den kan bli "forurenset" på vei frem til motor. Så du har nå fritt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene kom visst ikke frem. Lastet opp bilder. Skal få gjort det senere i dag.

Filter skal originalt stå på dempertårn, men praktisk sett, så er det bedre å ha det bak ved tanken, slik som det er på facelift biler med M20.

Fordelen med dette er at bensinrørene ikke blir fulle av rusk som kommer igjennom filteret som er i bunn av tankarmatur, men ulempen er at man filtrerer bensinen veldig tidlig å den kan bli "forurenset" på vei frem til motor. Så du har nå fritt valg.

ok, jeg har ett filter som står foran sammen med "kullfilteret". På 325en min så har jeg kun bak så vidt jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...