Grimmi Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Har egentlig en opel med denne motoren. Tikker veldig fra motoren. Skikkelig metall lyd. Tungstartet når den er varm som mange andre. Er det dysene som lager lyden? Har prøvd og lytte og virker nesten som det kommer derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Kan fort hende at dysene lekker, hvis de gjør det får du en tikkende/bankende lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulyden Skrevet August 30, 2009 Share Skrevet August 30, 2009 Hadde en slik i 7år og den tikket de første 5 sek ved kald start. Tikkingen kom fra de hydrauliske ventilløfterne. Er man slurven med oljeskift kan disse trøble. Ulyd fra dyser kan man finne ved å koble av ett og ett diesel rør å se om tikkingen gir seg. Gir den seg så har du funnet dysen! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet September 3, 2009 Forfatter Share Skrevet September 3, 2009 Tok og byttet alle dysene fra en motor jeg hadde stående som jeg viste var bra. Fortsatt tikking. Så mistenker ventiler. Kan dieselpumpa lage lyd? Veldig vanskelig og høre hvor det kommer. Men er sånn ca midt på motoren ved innsuget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 3, 2009 Share Skrevet September 3, 2009 Sett en skrutrekker inntil pumpa, og lytt. Men trur heller på ventiler da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet September 3, 2009 Forfatter Share Skrevet September 3, 2009 Trur vel strengt tatt det selv. Kjørt med den sånn ett år nå. Og ikke blitt værre igrunn. Har ett par motorer liggende. Så får kjøre til denne tar helt kvelden. Lader jo 1.8 bar. Så går jo rimelig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 3, 2009 Share Skrevet September 3, 2009 Hehe da bør den rive litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet September 5, 2009 Forfatter Share Skrevet September 5, 2009 Joa.. Går ikke så værst den. Hadde jeg bare hatt clutch igjen. Aldri hatt helt hundre clutch. Så blir bytte til uka. Fant vel feilen til at den var tungstarter. Lakk diesel ved tanken. Så da er det bare lyden i motoren. Trur jeg bare får leve med den. Vært der lenge så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 5, 2009 Share Skrevet September 5, 2009 Kan hende den går evig med lyd også. Man veit aldri. Skiftet clutch på tirsdag, ble en helt ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet September 5, 2009 Forfatter Share Skrevet September 5, 2009 Går sikkert lengre enn jeg har den gitt.. Skal bli moro og se med ny clutch. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå