Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endret hele første innlegget mitt til nåværende status:

Har skaffet EWG papirer fra BMW norge for å dekke de 2 punktene som ECE papiret ikke hadde, pluss at jeg har fått fylt ut de 2 som manglet der også. Så det er greit. Nå er det første gangs reg. dokumentasjon som mangler bare. Men det skulle visst ikke være bare bare.

BMW Norge har skrevet på mitt EWG papir under "Annet" Følgende:

"Bilen er første gangs reg. 31.01.1987 i tyskland" Men Ringte han som har saken min hos BT akkurat. Det er ikke bra nok! Reglene er at jeg må få tyske veimyndigheter til å sende ut et papir på når bilen ble regga.

Så hvordan går jeg frem her? Kan BMW norge skaffe det? HVordan får jeg engang emailet tyske vei myndigheter? Kan jo ikke tysk heller :/

Skrevet

Jeg hadde dette problemet på min M3 også da den kom fra england. Hvis du ringer meg i kveld så kan jeg se i permen til bilen min hvem papirer jeg hadde som du mangler ;)

Tlf 92438958

Skrevet

Jeg importere en M3 fra sverige som hadde blitt importert fra England til Sverige.

Ingen problem det. Jeg hadde også det tyske vognkortet.

Men de trengte TÜV papirer på bilen.

Dette finner du ved å kontakte TÜV i Tyskland. Kostet 80 Euro eller noe sånt.

Bare å spørre om det er noe du lurer på.

Skrevet

Her er Det jeg gjorde når jeg imporetre min M3 for drøye to år siden:

Ble litt styr for min del, men trenger ikke å være.

Kan prøve å fortelle litt kjapt om hva som trengs å gjøres.

Når du passerer grensen så får du et eksport dokument du skal fylle ut. i sverige heter det Europeiska gemenskapen. Du kan også få betalt mva der etter som jeg har forstått, men det fikk ikke jeg. (sinna svensk fru som satt der)

Når momsen er betalt får du et dokument som du skal ha med til biltilsynet på forhåndsgodkjenning. Det heter MEldin til avgiftsberegning og registrering. Dette taes med til BT og de fyller da ut alle de rubrikkene som skal fylles ut, dette sendes da til Tollkontoret, for å fylle ut dette dokumentet så trenger de et TÜV sertifikat på bilen siden bilen ikke er E-merket. Det TÜV dokumentet får du tilsendt fra tyskland koster 63Euro iallefall på denne.

Jeg venter på dette TÜV dokumentet så jeg har enda ikke vært på biltilsynet på forhåndsgodkjenning, men skal dit på tirsdag

Når tollkontoret har fått det som biltilsynt har fylt ut får du vite hvor mye du skal betale i engangsavgift. Når det er gjort så er det bare å bestille seg skilter. (om jeg ikke har misforstått noe )

Takker for komplimentet om bilen forresten. Beklager for tungvindt forklaring anngående import forresten.

Skrevet
Var i skien på teknisk i dag, trodde jeg hadde alt av papirer, men neida. Er jo tross alt BT.

Jeg hadde et papir fra BMW om historikk på bilen, der sto det første gangs regga. 31.01.1987, men dette var ikke bra nok.

Jeg trengte noe som f.eks det tyske vognkortet, eller lignende info som det anser som godkjent dokumentasjon. Men bilen min er importert fra tyskland, til england også hit. Og det står 98 i det engelske vognkortet. Så da duger ikke det heller...

Hvordan skal jeg få tak i dette? Noen som har gjort noe sånt før?

BT hadde ikke peil, bare skaff det sa de :/

Et ece dokument er det du skal ha, ring bmw norge så sender de det til deg. Da kan ikke BT si nor hadde samme problem på en m3.

Det koster litt da jeg betalte 2000kr for det.

Men gikk smertefritt hos bt neste gang

Skrevet

Jeg har dette ECE/TUV dokumentet allerede.

Den delen er forsåvidt greit, problemet er at de har høye dokumentasjons krav når det kommer til 1. gang reg, pga ulike krav til bilen, i forhold til hvem år den blei 1. gang regga.

Jeg hadde et papir fra BMW salongen, med historikk som sa 31.01.1987, Men det papiret var ikke bra nok, Heller ikke den datoen som står i ECE papirene. Hadde jeg f.eks hatt en kopi av det tyske vognkortet hadde det vært greit. For det er godkjent dokumentasjon.

Sånn er det med BT :/ Derfor lurer jeg på om noen har løst detta problemet før? Må være flere en meg som har hatt dette problemet?

Håper dere skjønner hva jeg mener:) Og takk for responsen så langt!

Mvh Bjørn

Skrevet

Hvor er det tyske vognkortet da? I Tyskland? =) Du måtte vel ha det for å få tyske prøveskilt eller kjørte du hjem på de vanlige tyske skiltene?

Skrevet

Høres veldig rart ut at de ikke godtar ece/tüv papirene på når bilen er førstegangsregget. Kan ikke tro at det skal være avvik på disse papirene vs vognkortet. ECE/Tüv dokumentene har jo mer informasjon enn et lite vognkort..

Skrevet
ECE/Tuv Har ikke alle de punktene som det Engelske vognkorte mangler for at man skal få fylt ut det Norske vognkorte

Jepp mangler 2 punkt :) BMW norge skulle fiske EWG papirer. Var 1500 i dass for ECE papirer da, men da veit nestemann at han ikke skal handle inn de om bilen er fra England.

Skrevet

Fikk masa på ECE folka i kiel, så de fylte ut de 2 punktene som manglet, og får ny i posten nå :)

Men har allerede handla in papirer fra BMW også. Så hvis datoen BMW Norge oppgir som første gangs reg. holder, er alt i boks :) Noen som vet om de gjør det? Står jo bare skrevet, henviser ikke til noe dokument eller noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...