noekult Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Hoho, da har jeg henta en relativt strøken E34 hjem fra Raufoss, fra en felles medentusiast! Den skal brukes som bruksbil og pløye seg gjennom vintern Slenger finn.no annonsebildene her, flere får komme etterhvert. Er "litt" forskjell i luksusfunksjoner ift gamle slitern min... Panaromatak ftmfw!!! Er så mange knapper o.l. som jeg ikke aner hva er engang hehe... Og kjørecomputer på tysk, yikes!! Blir nok mange spørsmål! Har vel ingen større planer for bilen, enn å fjerne de par tre rustflekkene og bytte ut parkeringsbulklister som trengs. Alt fungerer, men ble litt irritert over at jeg ble forklart om "nivåreguleringsvarslingen" i instrumentpanelen når alt var signert og klart. Den dukket selvsagt opp når jeg skulle kjøre hjem igjen. Selger sa at nivåreguleringa fungerer som den skal, men at forrige eier deretter igjen skal ha prøvd å utbedre feilmeldinga (ved en eller annen kontakt) men gjorde ikke det pga ett eller annet... Kompis kjørte E30en min på veien hjem: 525IXen har på papiret 70 hk mer, men klarte bare å dra i fra han på 80-130 sprint og når svingene kom var det game over (kanskje fordi jeg ikke turte å presse bilen, aner ikke hvor grensene for grep ligger enda...) for min del. Den er overraskende doven til å ha nesten 200 hk... Men men. Er jo en cruiser dette. En god milsluker med tomat og firehjulsdrift Gleder meg til å sjekke vinteregenskapene. Skal legge ut annonse for E30 touringen (bruksbilstand) i morgen, følg med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Gratulerer med kongevogn! Den ser jo rimelig strøken ut til gammel bil å være og jeg tror du vil bli veldig fornøyd med vinteregenskapene. Høres litt merkelig ut at den ikke klarte å kjøre fra en 318 på 80-130, men hvis du hadde automatkassen i økonomi er nok det forklaringen. Jeg er ganske sikker på at dette "kureres" ved å smette den i sport og ta testen på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 1, 2009 Forfatter Share Skrevet September 1, 2009 Det kom ut litt feil (skrev posten når jeg var veldig trøtt, se tidspunkt hehe). Mente at jeg klarte å kjøre fra den (E30en) på rett strekke i motorvei hastighet. Men når de svingete skogsveiene kom, fikk E30en henta inn igjen forspranget i og med at jeg ikke turte å presse E34en så mye. Jeg tror det er sånn 300-400 kg forskjell i vekt mellom de bilene, kanskje ikke så rart! Har tidligere vært bortkjemt med sportsbil/vanlig bil i 900-1350 kg. klassen, så det vil ta litt tid å bli vant med tung vogn igjen. Samtidig har jeg ikke hatt firehjulstrekk på rundt tre år, og følte det var litt "nummen" følelse i ratt og kjørefølelse hvis du skjønner (ikke vrien forhjulstrekker og ikke leke bakhjulstrekk, bare...). Hvor sjeldent er egentlig sånn panaroma tak på disse bilene? Ble fortalt at det var veldig sjeldent, men har sett noen vanlige E34 vogner til salgs med sånn type. Kult om man forstår hvordan man skal bruke den, for det var lett å åpne men ikke lukke igjen Må lære meg det... Litt synd sommern er over, på en annen side så er det jo kjempepositivt med stor takluke når sommern kommer igjen. Den var litt treg (eller skal den være litt treg?) og jeg er egentlig veldig redd for at taklukemekanismen kan faile når som helst. Må få kvalifisert person til og ta en titt på den. Nei du nå skal jeg ned og etterfylle med olje i E34en, vaske E30en samt knipse bilder og lage salgsannonse samt fylle E34en med full tank og greier PS: Hvor kjøper jeg billigst BMW originalolje? Har brukt det hele tiden på E34 og har lyst til å fortsette med det. Hvis Castrol anbefales (slik mange tydeligvis anbefaler), hvilken type anbefales da? Mye prat, men det er jo så gøy med ny bil =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Gratulerer med ordentlig fin bil! Denne vil du få mange gode mil i tenker jeg.. Ang vinteregenskapene, de er helt utrolige! Hadde en 525ix selv for noen år siden og den var helt kanon! Kom seg fram overalt! Den var så god at samboeren savner den enda.. hehe! Bensinforbruk hører vel også med, men det ordner seg nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 1, 2009 Forfatter Share Skrevet September 1, 2009 Takk, det tror jeg på Tror jeg skal sette opp bilen på en NAF driftsikkerhetstest også, sånn at jeg har total "peace of mind" på langkjøring. Det er svært lovende når bilen teaser om langkjøringsturer hele tiden, noe jeg ikke har opplevd fra en bil tidligere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå