Terje318is Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Hei, Tenkte og skifte motorolje på bilen, og lurer på om Mobil 1 5-50 olja kan brukast? Har liggende nokre kasser med slik olje, og lurte på om eg kunne nytte den olja på min bil? Bilen er forøverig gått 146000km
Gunnar Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Det kan du helt sikkert, men vil du være sikker sjekker du API-klassen fra manualen din mot flasken, den skal være lik eller høyere (lenger ut i alfabetet) på oljekanna, noe den mest sannsynlig er, da er det bare tut og kjør...
Terje318is Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Kikker i instruksjonsboka til bilen og der står: Anvend kun frigivne longlife-01 FE eller Longlife-01 oljer Når eg går inn på heimesida til Castrol og velger bilmodell er det desse oljene som blir anbefalt for bilen: SLX Professional Powerflow BMW LL04 SLX Professional Longtec 0W-30 SLX Professional Powerflow C3 Finner ikkje så mykje info som eg forstår om mobil1 olja, men her er ein link om den: http://www.mobil.com/Norway-Norwegian/L ... _5W-50.asp For min del trenger eg ikkje noko longlife olje for eg kjem til og skifte olje mykje oftere en det som intervallene tilseier.
Gunnar Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Det er jo en kjempeolje. API SM er vel den høyeste graden som er. Så god olje fantes ikke da bilen ble laget. Eneste er at den ikke er BMW LongLife-merket, men det er jo da ikke noe problem om du bytter ganske hyppig.
Terje318is Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Takker for svarene. Ringte til Mobil1 idag og forhørte meg litt om kva olje dei anbefalte, og da var det Mobil 1 New Life 0W-40 dei anbefalte etter kva kravene til BMW. Men han trudde at 5-50 og kunne brukast om eg skiftet olje oftere. Så da blir det nok at eg prøver 5-50 sidan denne oljen får eg gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå