Spirograf Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Sliter med vibrasjoner i rattet på bilen min, det starter med "gynging" i sakte fart, og blir mer risting etterhvert som farten øker. Når jeg ligger rundt 100 (i 100-sonen, såklart), blir ristingen borte. Når jeg kjører i sving i lavere fart blir ristingen borte. Jeg har sjekket lufttrykket i dekkene, det er OK. Hjulmutterne er også trukket til som de skal. Jeg har sett at framdekkene er slitte i ytterkant, og også lest på forumet her at det kan ha med foringer å gjøre. Hva tror folket?
Jijensen Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Prøv med hjulbalansering. Hadde lignende med min (e46 Touring), ble borte. Tar liten tid og billig. Greit å prøve det først. Kan være at du må ta en 4-hjulskontroll.
steinar84 Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 1. balanser hjula dine 2. sjekk bakre bære arms foringene 3. sjekk om hjula er slitt på innsida også. 4. sjekk lufttrykket
Spirograf Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Takk for tipsene! Skal få tatt en hjulbalansering så fort det lar seg gjøre, samt foringene. Lufttrykket i hjulene er OK, og dekkene er slitte kun på ytterkanten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå