Turbo-Tommy Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Om du har turbo eller kompressor til å overlade motoren, spiller vel liten rolle. Annet enn egenskapene til de to forskjellige typene overlading. Ladetrykk er ladetrykk, uansett om den får det på ene eller andre måten
Gunnar Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Det første jeg tenker er; Hvorfor? Hvis motoren din allerede fungerer bra med kompressoren og har gjort det i et år, hvorfor i alle dager vil du da bytte ut kompressoren med en turbo på samme ladetrykk? Det vil koste penger og ta tid, og resultatet vil bli bortimot det samme - kanskje du til og med får mindre bunndrag og mer lagg.
GeirAndre Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Det første jeg tenker er; Hvorfor?Hvis motoren din allerede fungerer bra med kompressoren og har gjort det i et år, hvorfor i alle dager vil du da bytte ut kompressoren med en turbo på samme ladetrykk? Det vil koste penger og ta tid, og resultatet vil bli bortimot det samme - kanskje du til og med får mindre bunndrag og mer lagg. Det fungerer. men d krever mere overhaling enn en turbo gjør. + kompressoren terger litt der dødgangen mellom der du ikke gir gass og gir gass er.. blir litt rykkete fordi kompressoren lader konstant i dette turtallet du kjører normalt. 2000ca har såklart resirkventil da men. kompressor stjeler en del motorkraft å. kompressoren jeg har nå er ikke oljeavkjølt. men får se hva man gjør kompressoren stjeler 15% men genererer 30% blir litt påkjenning av dette som derimot ikke turbo gjør, men eneste ulempen med turbo er jo lag.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå