Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du har turbo eller kompressor til å overlade motoren, spiller vel liten rolle. Annet enn egenskapene til de to forskjellige typene overlading.

Ladetrykk er ladetrykk, uansett om den får det på ene eller andre måten :wink:

Skrevet

Det første jeg tenker er; Hvorfor?

Hvis motoren din allerede fungerer bra med kompressoren og har gjort det i et år, hvorfor i alle dager vil du da bytte ut kompressoren med en turbo på samme ladetrykk? Det vil koste penger og ta tid, og resultatet vil bli bortimot det samme - kanskje du til og med får mindre bunndrag og mer lagg.

Skrevet
Det første jeg tenker er; Hvorfor?

Hvis motoren din allerede fungerer bra med kompressoren og har gjort det i et år, hvorfor i alle dager vil du da bytte ut kompressoren med en turbo på samme ladetrykk? Det vil koste penger og ta tid, og resultatet vil bli bortimot det samme - kanskje du til og med får mindre bunndrag og mer lagg.

Det fungerer. men d krever mere overhaling enn en turbo gjør.

+ kompressoren terger litt der dødgangen mellom der du ikke gir gass og gir gass er.. blir litt rykkete fordi kompressoren lader konstant i dette turtallet du kjører normalt. 2000ca har såklart resirkventil da men. kompressor stjeler en del motorkraft å.

kompressoren jeg har nå er ikke oljeavkjølt. men får se hva man gjør :P

kompressoren stjeler 15% men genererer 30%

blir litt påkjenning av dette som derimot ikke turbo gjør, men eneste ulempen med turbo er jo lag.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...