Gå til innhold

Senkesett til E36 325 Coupe FØR 03/1992?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg har tenkt litt på å bytte fjærer og dempere på min E36 325 Coupe, og har derfor kikket litt rundt på nettet etter noe til min bil, men jeg sliter med å finne dempere av grei kvalitet som passer.

Har foreløpig sett på H&R Sport Cup og Bilstein B8 Sprint dempere, men ifølge produsentenes nettsider passer disse kun på modeller produsert etter 03/1992 og min bil er produsert 12/1991.

Har også pratet med forhandlere av disse merkene og de bekrefter at de ikke passer, grunnet forskjeller på innfesting av stabilisator som ikke er likt på modeller før og etter 03/1992.

Så da lurer jeg på om noen vet om og kan anbefale senkesett eller dempere som passer min bil? (TÜV-godkjente og ikke coilovers)

Takker for alle svar :)

Skrevet

jg har fk coilover sett på min 320 sedan til 92 modell-> jg tok og kjøpte ett brukt stabstag foran fra en 95 325. er samme innfestinga i kaross, enden på staget er montert som på e30, altså i bærearmen og ikke i fjørbeinet. så du trenger kun staget og alt av foringer osv som hører til en 92-> e36 så er biffen løst. trur jg ga 800 for stag med alt jg.

mvh

Skrevet

Så det er ikke verre enn å bare bytte til stabstag fra nyere modell altså...

Men må vel gå an å få tak i dempere som passer på tidligere modeller også?

Skrevet

Det gikk ikke på min. Det er forskjell i innfestingen i karrosseriet fra 91 og 92 modeller. Så det går ikke å bytte stabstag nei. Kan hende det går på 10/91-> men gikk hvertfall ikke på min 05/91 E36.

Jeg vet det vat en forandring i tårnlager 10/91, men mulig innfestingen til stabstag også ble forandret da..

Skrevet

det var rart ja. gikk ikke på min, innfestingen er lengre frem(eller bak, husker ikke) for staget på 6/92, så det ble helt feil vinkel på staget i forhold til de små lenkestagene som skulle festes i bærearmene. Flere her inne som har sagt at det ikke går å sette 92 modell stabstag på 91 modell. Kan være din er bygget om?

Skrevet

Leste ikke alt her nå..

Men det er forskjell på tykkelsen (høyden) på tårnlager til framdemperne, samt stab stag.

Noe usikker på om det henger sammen..

Men pleier ofte gå for dem som har stab stag festet i demperbeina og montere et slik som festes i bærebruene. Da må man ha med feste til brua (sitter i ett av hullene med en mutter på bare), samt de ledda/foringene, som også er forskjellige, da stagene har helt forskjellige lengder.

Har flere stab stag til bærebruer med fester osv om du skulle trenge det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...