Hattis Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Eg tenkte å skifte ut rattet i min 520I 94 mod, og kjøpte ett brukt som skulle passe til en 94 mod, men her er det vist forskjellige typer. Er det mulig å bygge dette om på en enkel måte ? Gammelt ratt Ratt som eg har kjøpt Noen som vet hva som må til for å få dette til å passe sammen ?
Sir Hofstad Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Tror det skal gå ved bytte av sleperinger, evt bytte "nav" fra gammelt ratt.
Hattis Skrevet September 2, 2009 Forfatter Skrevet September 2, 2009 Nja, det går ikke å flytte navet fra det gamle over på det "nye". Dette passer ikke sammen. Ved event skifte av slepe ringer i ratt stamme vil kontak pluggene passe sammen ?
Gjest Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 du må vel bytte rattstamme/aksling? det jeg gjorde på min hvertfall.. da bytta jeg fra gammelt til nytt...
S.Hafsmo Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 hvis du gjennomfører byttet er jeg interessert i den gamle sleperingen. altså den du skrur av med de 3 små skruene på bilde nr. 2.
Hattis Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Å bytte så mye greier var ikke akkurat det eg hadde sett for meg, da vil jo det være like greit å kjøpe ett ratt som passer rett på ! Noen som vet hvilke som passer til denne bilen, vil feks ett ratt fra en 39 passe. De ser jo like ut ?. Takker for alle svar !!
S.Hafsmo Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 tror dette skal passe rett på sleperingen du har der: si fra hvis ikke bildet funker. nettet her ombord er sperret, så jeg ser det ikke selv.
Hattis Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 Dette var jo ett fint ratt ! hva heter det da Hafsmo ?. E det forresten noen som vet hva dette navet heter eller hvilke modeller som er kompatible ? Skulle gjerne hatt tak i ett skinnratt som ikke er slitt på toppen.
S.Hafsmo Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 tror det egentlig er et E36 sportsratt, men om jeg husker rett ble dette og levert på noen E34 (M5?). det ligger 2 stk til salgs på finn.no. her har du et av dem: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18239990 så har jeg sett ihvertfall et til salgs her på bimmers. skal dog ikke garantere at disse på finn passer, du må nesten be om å få et bilde av bakside med slepering etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå