Gå til innhold

girkasse spm, m20b25 *bilder*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har anskaffet meg en ny girkasse nå, en getrag 260 med følere, den gamle kassa jeg hadde var også getrag 260 bare uten følere,

Greia er at det er forskjellige "endestykker" på de 2 kassene, altså der hardy koblinga festes, Legger ut bilder av de 2 kassene.

det første bildet er ifra den gamle kassa, vist du ser så er det endestykket litt større å bygger lengre ut,

ofmcw8kgazzw5vbzigwj.jpg

59zfpr01m2ds3clgeywn.jpg

På det andre bilde er den nye kassa, der ser det ut som at endestykket er litt nermere kassa vist dere skjønner.. stikker ikke så langt ut, så er bolt hullene på den for nerme værandre så hardyn ikke passer,

MEN ser det er en mutter inn i de endestykkene så går anntagelivis å bytte om disse to så jeg får det gamle endestykket på den nye kassa, Men så ser det ut som at den akselen på den gamle kassa er litt lengre en på den nye igjen,men usikker om det har noen betydning?

Ble endel spm hær men vill egentlig bare vite om det funker å bytte om de 2 festene og hvor jeg kan få kjøpt verktøy for å få de av? :lol:

Skrevet

Du må bytte flensene ja.. De er bare skrudd i den muttern i midten ja..

Du må ha ei lang pipe eller noe hjemmelaga greier.

Ellers blir mellomakselen for kort..

Skrevet

Ok! jeg har vært å leta overalt etter et slikt verktøy nå men finner ikke noe som passer. :?

tror jeg må ha en 30mm Lang koppnøkkel, som ikke har tykke kanter, sånn at godset er tynt i koppen liksom så den kommer nedo det hulle der mutteren sitter.

Noen som har peil på hvor jeg kan få skaffet en slik kopp?

Skrevet
prøv med 34 mm eller 36 mm pipe med tynne vegger du :) må sikkert høre med ett lastebilverksted eller volvo maskin slik som jeg gjorde :)

Okei!

er ganske sikker på at det ikke er 36mm, han på strandveien auto trodde også det,men har målt mutteren og den er ikke over 30mm;S

Så du mener å huske den hvar 34 eller 36mm den mutteren?

Skrevet
på min satt den helt jævlig. endte med hele girkassa på benken å endestykke i tvinga. brukte 30mm langpipe.

Hehe :lol: gleder meg nå altså, kommer til å slite som F. måtte du tæsje av festet etterpå?

Skrevet
prøv med 34 mm eller 36 mm pipe med tynne vegger du :) må sikkert høre med ett lastebilverksted eller volvo maskin slik som jeg gjorde :)

Okei!

er ganske sikker på at det ikke er 36mm, han på strandveien auto trodde også det,men har målt mutteren og den er ikke over 30mm;S

Så du mener å huske den hvar 34 eller 36mm den mutteren?

muli jeg husker feil :) stor er den i allefall :)

Skrevet

Da har jeg fått opp mutterne! :D

Fikk taki 30mm kopp på Wurth,å freste av litt av enden på koppen så den ble litt smalere og løsna mutterne med lufttrekker pistol, kom med engang :)

Koppen kosta 264 kr med rabbat, smådyrt men verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...