Jump to content

Ventiltikking og oljevalg


dvil
 Share

Recommended Posts

Hei,

Oljevalg kommer opp som tema hele tiden, tydeligvis et vanskelig emne for de fleste av oss.

Ventiltikking kommer også stadig fram som bevis på at GROM-oljen er best. Nå leste jeg nettopp (her) om en M5-eier som fikk ventiltikk med GROM-oljen. Det var en 10W-60 olje (temmelig tykk).

Men hvorfor tikker det egentlig, og hva får tikkingen til å forsvinne? Jeg tror det kan ha med tykkelsen å gjøre. Men er den da for tynn- eller tyktflytende? Tykk olje vil kanskje gjøre at hydrauliske løftere ikke pumpes helt opp(?). For tynn kan medføre at oljefilmen brytes.

Mange spørsmål.... :geek:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...