Gå til innhold

Risting/vibrasjon e61 525i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Har noen vært borte i at "konvertoren" i automatkassa kan lage vibrasjoner i bilen??? Verkstedet har prøvd alt de kan ,byttet hjulnav, slitt styrestag, foret opp bakaksel, strammet opp bakluke, 4 hjulsmåling, gått over hele bilen, osv. I morgen skal de bytte konvetoren, håper dette er feilen , for nå begynner jeg å bli lei!!!!!Noen som har væet borte i noe lignende??? dette er selvfølgelig en garantisak.. Hjul er utelukket, da sen samme vibrasjonen er der uansett, har prøvd 3 sett hjul...

Skrevet

Hei

Har et innlegg som gjelder samme sak (vibrasjon i E39). Kjøpte en E39 525DAT 03 fra Tronrud for 2 år siden. Jeg påpekte vibrasjon i bilen før avtalen ble underskrevet, men med garranti fra T at dette skulle utbedres.. Har hatt bilen der 8-10 ganger det siste året uten at det har blitt bedre. De sier de har sjekket alt. Bytte bremser, felger, foringer osv. Før ferien tenkte jeg og sjekke litt selv. Fant da ut at bremse skiver og klosser ikke var byttet. Disse bytte jeg selv da. Vibrasjonen er der fremdeles. Har nå sjekket traversforingene, og de ser heller ikke bra ut til tross for at Tronrud mener og ha sjekket ut dette. Har selv kjøpt nye foringer for og bytte de til helgen. Mitt råd er og få full dokumentasjon på hva de har byttet og se selv at delene er nye. Det viste seg på min bil at mye av de de sa skulle være byttet ikke var gjort. Det ønsker sikkert og spare penger når det er en garanti sak. Dritt folk

Skrevet

Da er det litt greiere. Kjedelig uansett og ha bilen inne flere ganger for feil de ikke finner ut av. Hvem er det som sjekker den ?

Jeg skyr Tronrud/Billa Moss som pesten nå.

Skrevet

He he... Det er bilia i Moss som tok bruktbiltesten, så de får nok svi når If får regingen i fra verkstedet....De tok seg helt sikkert ikke bryet :idea: med å prøvekjøre bilen, da hadda de merket det med en gang....

Skrevet
He he... Det er bilia i Moss som tok bruktbiltesten, så de får nok svi når If får regingen i fra verkstedet....De tok seg helt sikkert ikke bryet :idea: med å prøvekjøre bilen, da hadda de merket det med en gang....

Lykke til. Kanskje vi sees der over en vibrenden kopp med vente kaffe mens de prøver bilen. Jeg er ike ferdig der jeg heller da min sak er en garanti sak ovenfor dem :lol::lol:

• 1 year later...
Skrevet

Hei! glemte dette innlegget jeg, ble vel så glad for at bilen endelig ble BRA!!!! Feilen var kast i mellomaksel, så etter at den ble byttet, ble bilen helt strøken og vibrasjonsfri å kjøre!!! Og regninga ble den nette sum av kr. 79 000.- Glad for at dette var en sak for If...... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...