m-kenneth Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 hei lurte på om noen visste hva som er problemet med min e34 m20b25 motor den får jævlig høyt trykk i kjøleannlegget så sprikker slangene :s slangene er steinhare nor motoren blir varm og etter ca 5km så sprikker det en slange og eg må stoppe motoren hva kan vere gale??
m-kenneth Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 termostat er fjernet og alle slanger er fine da må det vere tett i motor?? virker som om den sirkulerer fint nor den er kald
C.Ellingsen Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Gåen topp-pakning eller sprekt topp kansje? Hvordan ser olja ut?
m-kenneth Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 oljen er helt fin og ingen olje i vannet har akkurat montert motor og ny topp med 288 trim kam så går den ikke holder på å gi opp
C.Ellingsen Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Skjønner... kjedelig at det ikke skal funke etter masse jobb. Plana du å kjørte trykktest på toppen før du satt den på?
m-kenneth Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 nope fikk beskjed om at alt va ok og bare te å montere
C.Ellingsen Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Du kan jo prøve å ta en CO2 test av kjølevannet. Da har du ihvertfall utelukket en ting.
m-kenneth Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 må eg på verksted for å gjøre det??
C.Ellingsen Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Tror det. vet ihvertfall ikke hvor man kan kjøpe sånn en. Men tror ikke de tar mange kr for det.
m-kenneth Skrevet September 3, 2009 Forfatter Skrevet September 3, 2009 ok får prøve det da og takk for tipse
tomerikk Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Prøv først med å sette inn en ny termostat. Du får ikke riktig sirkulasjon uten den. Termostaten har to oppgaver, når den er stengt åpner den for resirkulasjon i motor og når den er åpen stenges resirkulasjonen og alt ledes gjennom radiator. Fjernes termostaten er begge åpne så det blir dårligere sirkulasjon og vannet koker i motoren, det gjør att du får høyt trykk.
m-kenneth Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 aaaah får prøve det for virker som om vannet ikke sirkulerer skikkelig nor motoren blir varm så kommer det jævlig med vanndamp i slangene så sprikker de
m-kenneth Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 nei den er akkurat byttet men hjalp ikke heller ikke det med termostaten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå