Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt sorte fingermerker og div merker i taket eg vil fjerne! Setene har sett sine bedre dager og røykfri er den heller ikke! Har tenkt å ta en skikkelig interiørrens.

Så hva kan folket her inne anbefale meg?? Interiørrens av proff firma er uaktuelt :wink:

Vil helst gjøre dette enkelt og rimelig 8)

Skrevet
Dette er vel til flekkene antar jeg? Hva kan jeg fjerne lukten med?? Er vel egentlig dette som er mest prioritert!

Denne blir også kvitt en hel del lukt, hvis du renser hele taket f.eks. :wink: Jeg har ikke noe røykelukt etter tidligere eiere hvertfall :)

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å handle deg green clean på scandicshine f.eks.

Også låner du en teppevaske maskin på en sjappe der de selger teppe osv. og bruker denne over hele interiøre. All driten som er i setene kommer til å forsvine. :)

Skrevet
Det beste du kan gjøre er å handle deg green clean på scandicshine f.eks.

Også låner du en teppevaske maskin på en sjappe der de selger teppe osv. og bruker denne over hele interiøre. All driten som er i setene kommer til å forsvine. :)

En slik tepperensemaskin leier dem ut hos de fleste malerforretningene. Det du må be om er at du får med møbel-munnstykket. Fungerer slik at den "sprayer" på veske samtidig som den suger. Skal du ha en ordentlig "make over", da tar du ut setene slik at du får tatt hele gulvmatta, samt at det er lettere å arbeide med setene når dem er ute av bilen. Det blir noe restfuktigehet, men det vil tørke over natta. Så planlegg rensingen. Ville også ha tatt en tur til en møbelforretning og kjøpt vinylrens, for å få tatt all plast og vinyl samtidig.

Skrevet

Klargjørerne på jobben bruker et produkt som heter for Sauberman.. Fikk med meg en skvett hjem og blandet ut, har aldri vært borti bedre.. bare spray på, la virke i 10 sek, og tørk av med en klut med varmvann :D

Vaska hele taktrekket, hatthylla og dørtrekkene med det, ser nesten nytt ut!

Fungerer også ganske bra på seter..

Til dashbord og plastdetaljer brukes noe som kalles proglans, fra samme leverandør..

Usikker hvor vi tar det fra, men tror det er noe som heter Orapi, i tønsberg e.l.

Edit: fant en nettside: http://maxwax.no/index.cfm

Skrevet

Er mange plasser det går an å leie rensemaskin ja ;)

Rensemaskin + green clean gir en resultat som egentli ikke går an å slå med noe som helt vil jeg tro.

Koster rundt 100-150kr for å leie en sånn maskin for en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...