Gå til innhold

Oljefilterhus lekkasje m50


thomas_ja
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har montert nytt m3 oljefilterhus, men har en alvorlig lekkasje under huset, drypper ganske bra, har hatt av huset en gang smørte på litt pakningstoff på siden av orginal pakningen, men det hjalp tydeligvis ingenting.

Noen som har noen tips, vært borti det samme?

Takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja virker veldig rart å nå er jeg drittlei :D

Er m50 blokk med e36 m3 oljefilterhus, dette skal jo gå sammen?

Lurer på å prøve orginal huset på, noen som vet om noe sted i norge hvor en får kjøpt adapterlokk for utak til oljekjøler m52 oljefilterhus.

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Ullsokk her på forumet også har m3 oljefilterhus på sin m50..

Du kan jo spørre han om hva han gjorde for noe??

Sett bilder hvor det er satt en slange (sånn som på servopumpa.., med skrue igjennom), blitt montert oppå lokket på oljefilterhuset.., men vet ikke hvor bra løsning det er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, rart. Oljefilterhusa er vel like, om det er fra 3,0 eller 3,2 mener jeg å huske. Har ikke gjort noe spesielt jeg, kun montert det som standardhuset. Passer helt fint det. Helt tett, kun med den ene pakninga som skal være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrudd til lokket på filterhuset for hardt og klemt ihjel pakningen da? Er jo ikke mange nm med dreiemoment som skal til på sånne, for eksempel bare 24 eller 25nm på min E39. Litt lang pipenøkkel, så har du jo dratt mer enn det uten å prøve en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...