Gå til innhold

Alpina B7 Turbo Coupé #022/110


erneland
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Så är då beslutet tagit, bilen blir kvar och får ett pengaregn utav sällan skådat slag ;)

Beställt det mesta nedan, det andra följer inom kort:

JE-kolvar som kommer att se ut som M106-kolvar (med Total Seal PRO-ringar)

Peuter-stakar 144mm.

Nya lager överrallt

ARP-bult "runt om".

MLS 1.8mm toppackning

Z55 Turbokam (284 grader, 11.2 i lyft)

Steg 1 Schrick ventilfjädrar

HD-Vippor med lås

765 Sachs med 6-puckad sinter

MAXX ECU med waste spark och en massa annat =)

Blir inte klar till E30-meet men det gör inget eftersom original motor får sitta kvar under tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 2012 så körde jag ner till Paderborn i Tyskland för att byta bort Coupéen mot en E28. Det begärda priset var 24.500 EUR. När jag kom ner så fick jag reda på att de ville ha 5000 EUR i mellan(!!). Så det blev ingen affär... som tur är. Bilen är kraftigt krockad på vänster sida och total överfull med spackel. Bakluckan var svår att öppna, skärmkanten på vänster sida är 20mm tjock av spackel och den krockade sidan har inte original shadow line utan chrome line som är dåligt lackerat svart..... Nu annonseras den för 42.000 EUR.

Inredningen var hel ok och kändes fast, men med tanke på smällen den har fått i baken så krävs en omfattande renovering. Färgen och guldstripsen var dock riktigt grymt! ;)

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alpina-b7-biberach/176526599.html?lang=de&pageNumber=1&action=topInCategory&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1100&makeModelVariant1.modelId=7&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

fg07406dd5meo6fsdf5f.jpg

Såvitt jag vet så är det förenat med kraftiga böter om inte Fzg.briefet innehåller detaljer om att fordonet har varit krockat, och de uppgav att den inte var krockad (den förra bilförsäljaren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, så sant. Men jag är fortsatt ute efter en E28 och avtalen innan var 5000 EUR i mellan (till mig)... men det var urtypen för bilskojare (jag kan detaljera detta, men i väljer att inte hänga ut dem). Jag har bilder på skärmkanter osv.

Nu behåller jag ju Coupén och uppgraderar motorn till lite modernare snitt. Det kommer att dröja innan jag säljer den nu =)...

Jag ville bara varna folk som funderar på den bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt når den sto for salg sist, ser jo uberstrøken ut på noen av bildene.

Men når jeg ser de siste bildene nå, føler jeg faktisk at bilen min hadde vært et bedre kjøp for 42.000 euro enn denne, selv om denne er original....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedi>> Jag är ca 100% säker att din bil är i så mycket bättre skick än bilen ovan att det är förolämning mot din bil att ens jämföra dem! ;). ... och om jag skulle sätta ett pris på den turkosa bilen så handlar det om under 15 000 Euro.... SÅ dålig är den.

Den är skev i karossen. Påkörd bakifrån och vänster sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...