Gå til innhold

Skifte LED-lys i instrumentpanel / AC-spørsmål


sfaae
 Share

Anbefalte innlegg

Hei sann. Jeg har to spørsmål angående min E36 97mod 316i compact.

Skifte LED-lys:

Problem: Lyset på trip-telleren fungerer ikke lengre. Det vil si den øverste av de to lysrekkene. Den nederste rekka viser tid til neste oljeskift etc. Jeg har en E36 reparasjonsmanual hvor det står beskrevet hvordan jeg skal skifte den defekte pæren. Det jeg lurer på, er hvilken watt-styrke denne pæren har, og om de selger den på Biltema? Det er litt tungvint å demontere airbag/ratt og ta ut instrumentpanelet bare for å sjekke dette, for så å ta det på igjen og dra og kjøpe ny.

Bilde 1. Her er et bilde av instrumentpanelet (har henta bilde fra finn.no på en som funker):

1j8tj1l23lnygo3tl4pg.jpg

Bilde 2. Her er et utklipp fra manualen. Jeg antar at det er punkt 19 som har to piler til panelet. Vil det si ei pære til hver linje i displayet..?

qd57dhwxrlhkzu4gt2su.png

A/C-spørsmål.

Problem. Lufta i kupeen er tung. Jeg må ha ned vinduene for å få inn frisk luft. Hva kan dette være? Jeg tenkte på pollen/mikro-filteret. Jeg kikka i manualen og der står det masse komponenter (som jeg ikke vet hva er) som kanskje kan være problemet også? Er det noen som har erfaringer med dette? Se bilde under.

Bilde 3. Fra manualen om A/C.

dd357skd9ke7mefk0mnk.png

Håper noen har tid til å gi meg et par hint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen, folkens

Har ikke fått noen svar på innlegget mitt. Det jeg lurer på nå, er forhåpentligvis ganske enkelt å svare på:

Hvilke LED pærer (styrke, type) brukes til trip-teller og servicelinje i instrumentpanelet? Og er disse tilgjengelige på Biltema?

Håper på et snarlig svar da jeg vil kjøpe pærene før jeg tar ut instrumentpanelet etter ratt/airbag-fjerning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...