Gå til innhold

6x9" med skikkelig god lyd, finnes det?


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal i første omgang kun ha et par gode 6x9" i hatthylla i min e36 sedan, før jeg etterhvert kanskje bygger ut med sub.

Har tenkt litt på legendariske JBL T595. Jeg har aldri hørt de selv, men vet jo at de leverer godt med trykk. Noen sier at det er kun masse trykk, men ingen fin lyd, at et blir nesten som med Cerwin Vega. Hvis det er riktig, så er ikke denne høyttaleren så veldig interessant for meg egentlig

Da lurer jeg litt på hvordan det er med etterfølgeren T696. Gjelder det samme her? Mye trykk, men ellers ikke så veldig god lyd?

Hva er alternativene, hvis jeg vil ha bra trykk og fin lyd? Har f.eks Focal, Pioneer, Alpine, Morel, Hertz, Infinity osv et par 6x9" som låter skikkelig bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil aldri klare å få noe serlig "punch" i noen 6*9. Til det er elementene for små. Jeg vet en på jobb hadde noen "momo?" elementer i celicaen sin som hvertfall jeg syns virket som veldig ren og pen i lyden, riktig nok på vei hjem fra byn. Ellers har jeg selv hatt noen dls 7*10, som jeg var veldig fornøyd med. Er du opptatt av kvalitet, og ikke bare å spille høyt- ville jeg anbefale deg å bytte alt av orginale elementer og ikke minst ledninger.

Akkurat det med ledninger har jeg gitt en god faen i omtrent alle stereo prosjektene jeg selv har finansiert- og tenkt at ledning er ledning.. Men nei..

I april kjøpte jeg et sony hjemmekinoanlegg til stuen min. Ettersom det kostet en del tusen, ble jeg skuffet over lydkvaliteten. Den virket så papp aktig.. Etter tips av en bekjent, byttet jeg alle ledningene (suben gjenstår ettersom den ikke har hurtigkobling på baksiden) og nå virker lyden mye klarere, og levende..Men igjen- bytt også frontsett hvis du vil ha fin lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...