Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bytte den ene støtdemperen forran pga lekasje. Jeg skal også bytte fremre bærearm på begge sider.

Noen som vet hvor jeg kan finne en beskrivelse av fremgangsmåte for å gjøre dette. Har tenkt å prøve selv og har ikke skrudd på mange år.

Skrevet

på fjærbeinet er det tre 19 bolter i bunn og 3 13 mutre i topp. De må skrus opp samt du må skru av calipter og pendlestag til stabstaget. Da har du fjærbeinet ute og dermed kan du demontere tårnlager og skru løs demper.

Skrevet

et par fjærklemmer tar seg av den jobben :D

enkel og grei jobb, men litt knoting kan det jo selvfølgelig bli med gammal drit.

pass bare på og dekk til skjermen skikkelig, da lagertoppen har veldig fort for å skubbe borti.

ikke helt nødvendig, men absolutt en fordel og skru av caliper og pendelstag når fjærbeinet skal ut av hjulhuset.

ang demontering av caliper, ta av de to sorte små "koppene" på gummihylsene bak på caliperen og skru ut umbracoene inni. da kommer bare caliperen av. mange som knoter med å ta av hele festebraketten osv, helt unødvendig..

bærearmene er det bare en måte og demontere/montere, skjønner du så fort bilen er jekket opp da jeg regner med du har en normal + teknisk innsikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...