Ceylon Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Denne motoren ble tatt ut og fikk ny toppakning og vannpumpe. Forrige eier gjorde dette, jeg monterte ferdig fordeler ol, trykkrør, lmm og noen vakumslanger. Har aldri vært borti m30 før, ikke helt hvor jeg skal begynne å se. Det er hvertfall ikke noe gnist. Motoren gikk fint og hadde gnist før den ble demontert. Tar veldig imot tips og råd hvor jeg skal se etter ...
kbteknik Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 du må brgynne på det runde stikk på motorledningsnettet, ledningerne sitter helt sikkert ikke på samme plass i stikket ta av gummipakningen og se på begge stikk at ledningerne passer fargerett.. eller stellforbinnelse til motor
Ceylon Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 du må brgynne på det runde stikk på motorledningsnettet, ledningerne sitter helt sikkert ikke på samme plass i stikket ta av gummipakningen og se på begge stikk at ledningerne passer fargerett.. eller stellforbinnelse til motor De passer helt sikkert . Denne motoren har stått i samme bil før den ble tatt ut for toppakningsbytte, men hva mener du med stellforbindelse til motor...?
kbteknik Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 jording fra motor til karosse. sitter på motorfestet.
Ceylon Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 Er en brun stripete ledning som kommer ut ca midten helt med torpedoveggen som ikke er montert noen plass. Ser forrige eier har markert den med teip der det står til morblokk, men finner ingen sted den passer innen rekkevidde. noen som har noe peiling..
Trond.S Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Jeg vill tippe at du har bytta om på kontaktene til svinghjulsfølerene dine. Mener også å huske at ledningen for turteller måtte være kobla til, du har ikke glemt den lille ekstrakontaken ved handskerommet? Hilsen Trond
GeirAndre Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 er forskjellig farger på de kontaktene, turtelleren skal sitte i det øverste hullet hvis jeg ikke husker helt feil. han kommer snart med bilde så da får vi se:)
GeirAndre Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 hallo du.. nei, første du kan begynne med er om svinghjulsføleren sitter på.. det er nederste føleren på kassa om jeg ikke husker riktig, så ser du om kontakten i motorommet er ordentlig festet, videre så må alle følere være koblet på.. hvis ikke vanntemp føleren sitter på så starter ikke motoren f.eks. hmm.. så ser du etter om styreenheten til automat er koblet på, er ikke den med så er det heller ikke gnist. sjekk dette først så får du si ifra hvis det ikke lykkes:) Geir Hagen
Ceylon Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 Da ble det ikke helt etter planen, måtte hente mini i barnehagen og da rakk jeg det ikke med en gang. Men stikker opp i garasjen no så er vel tilbake på kveldstid med bilder...
Ceylon Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 Da har jeg vært å tatt bilder... seff vil ikke akkurat de bildene la seg overføre, bare alle de andre.. Kan sende mms om det er greit. Bare sende meg tlf nr på pm.. Setter veldig pris på hjelp her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå