slip_ Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Meget pen 1992 525iA 24V selges! Bilen har gått 155.700km, er EU-godkjent til 10/2010. Km-stand kan garanteres. Jeg kjøpte bilen for 6 år siden, da var den gått nesten 120000km. Før meg har den hatt 3 eiere, og ble i sin tid kjøpt ny i norge av Kværner. På bilen står det 17" OZ Racing Ceres felger med 255/40 dekk bak og 235/45 foran. Bør byttes dekk bak, de foran holder muligens en sesong til. Moderat senket, og både senk og dekk er godkjent i vognkort. 15" originale BMW alufelger (ikke pene..) på Goodyear Ultragrip vinterdekk med pigg. Motor starter alltid på første forsøk, og går som en drøm. Automatkassa girer mykt og fint. Ellers av utstyr kan nevnes alarm m/fjernstyrt sentrallås, elektrisk takluke, el vinduer foran, hvite blinklys, Pioneer CD/MP3 spiller (kan selges med original Blaupunkt radio/kassett + CD-veksler istedet om ønskelig). Fin i lakken til å være en så gammel bil. Den har noen hakk i bakfanger, noen merker i venstre bakdør og litt småmerker her og der som normalt oppstår i løpet av 17 år. Minimalt med rust. Eksosanlegg og en bærearmsforing foran ble byttet på forrige EU-kontroll. Ny startmotor i februar. Noen småting som feiler bilen: - Blinkerhendel slår ikke tilbake - Sentrallås på bakdører funker ikke alltid, er nok dårlig kontakt en plass - Noe vibrasjon ved lett bremsing i enkelte hastigheter (se oppdatering under) - Rift i sittepute i førersete Kan nevnes at jeg for noen år siden en kort periode hørte en slags durelyd da jeg hadde bilen i revers, men den ble plutselig borte. Om den kom fra girkasse vet jeg ikke, men har ikke hatt problemer med girkassa hverken før eller etter det. Flott bil som er en fryd å kjøre, utrolig kjørecomfort. Tilstandsrapport skal tas torsdag 10.09. Bilen kan besiktiges og prøvekjøres i Oslo. Annonseselgere er uønsket. Oppdatering etter tilstandsrapport fra BMW-verksted: Punkter i tilstandsrapport som ikke er tidligere nevnt i annonsen: - Dårlig viftereim - Små oljelekkasjer fra motor og girkasse - Slakk i forstilling (støttearmer) - Dårlige traversforinger bak - Dårlige pusseblader - Små eksoslekkasjer før bakre eksospotte - Inspection+bremseveske lyser - Rust bremseskiver foran og bak (mest bak). Dette er nok årsak til vibrasjonen - Dårlig håndbrems - Dårlige dørpakninger/lister Ny pris: 34000 Ring eller send PM for mer info. Kato 99033344 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 7, 2009 Forfatter Share Skrevet September 7, 2009 Annonse på finn.no: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18902976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 7, 2009 Forfatter Share Skrevet September 7, 2009 Tilstandsrapport fra Stenshagen bil kommer torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwFrik Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 hei hei.. svert interesert, kjem til og ringe ein av dagane. - men kan du sende tilstandsraport til meg? - synest det er merkeligt at bil har hål i sete etter kunn 155700 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 7, 2009 Forfatter Share Skrevet September 7, 2009 Hei, bare å ringe. Kan sende deg rapporten når jeg får den. Selv om bilen er gått lite, så har den hvertfall i mitt eie vært i daglig bruk, men da kun til og fra skole og senere jobb som ikke har vært lange veien. Med andre ord like mye "ut og inn" og slitasje som i en bil som har gått lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 9, 2009 Forfatter Share Skrevet September 9, 2009 Liten bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 Tilstandsrapport: - Dårlig viftereim - Små oljelekkasjer fra motor og girkasse - Slakk i forstilling (støttearmer) - Dårlige traversforinger bak - Dårlige pusseblader - Små eksoslekkasjer før bakre eksospotte - Inspection+bremseveske lyser - Rust bremseskiver foran og bak (mest bak) - Sentrallås VB virker ikke - Dårlig setetrekk førerside - Utslitte dekk bak - Riper, bulker, små rust på karosseri - Dårlig håndbrems - Dårlige dørpakninger/lister Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune.sivertsen Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 hei. er du interessert i innbytte? har en 520IA E39 fra 2001. jeg får 110 for min og din bil så får du min..er det noe som kan være inteeressant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 Heisann, er dessverre ikke interessert i innbytte Sånn ellers, tror ikke prisen er så ille på denne? Den har gått lite, og litt slitedeler på en såpass gammel bil må man vel regne med. Vil påstå at det er mye bil for pengene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kash Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Har den stått stille eller blitt oppbevart i perioder? Synes bare det virker rart at den svetter olje og har dårlige dørpakninger. Ikke at pakningene i seg selv er noen krise, bare gir en indikasjon, men dette er kanskje vanlig på e34. Bremser, brekk og dekk er jo ikke gratis, men som du sier det er slitedeler. Er vel som alt annet at venter du på den rette kjøper får du nok prisen du spør om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 Jeg kan ikke svare for de 3 tidligere eierne, men den har ikke stått mye stille mens jeg har eid den hvertfall. Rart og rart, vi snakker jo om en 17 år gammel bil, vet ikke hvor rart det er jeg. Men nå er jeg på ingen måte noen mekaniker. Nei klart slitedeler koster, men det gjør det jo for alt. Og vil vel tro at det som regel vil være enkelte ting å pirke på/slitedeler som bør byttes på så gamle biler, ikke bare denne. Hvertfall i denne prisklassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 15, 2009 Forfatter Share Skrevet September 15, 2009 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Ny pris 34000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slip_ Skrevet September 17, 2009 Forfatter Share Skrevet September 17, 2009 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg