håkon_w Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Jeg driver å monterer servo på min E30 med M40, donor var en touring med m40. jeg ser at reimhjulene ser forskjellige ut, er det noe jeg mangler her? det reimhjulet som er til servo og dynamo, passer inni det som sto på bilen min, men da blior det plass til 3 reimer. er det noen som vet hva jeg mangler\må gjøre?
oggy Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Det er bare å skru det dobble "reimhjulet" fast på den andre som sitter på triggerhjulet... Da har du viftereima, servo og klima hvis jeg ikke tar helt feil
håkon_w Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 Jeg sliter med å montere rattakseleddet øverst. det ser ut til at den pinnen som går inn i torpedoveggen er tykkere, den har også annerledes utforming. Kan jeg bare dra den "pinnen" som sitter i torpedoøveggen ut, og sette inn den som hører til leddet? eller er det noe annet som må løsnes før pinnen kommer ut? rattaksel som står i nå: rattaksel til servoledd:
KalMar Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 trodde en bare trengte å bytte nederste (nærmest tannstaget) ledd til servo leddet...
ehrnst Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11418.gif du har vel noe slikt? disse er det forskjell på med/uten servo
håkon_w Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 ja, jeg har ledd fra både med og uten servo, og et ledd fra e36. jeg får ikke sklidd leddet på ved torpedoveggen. noen fine løsninger?
håkon_w Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Jeg har støtt på nok et problem: rattakselleddet er for kort, noe jeg synes er rart, siden jeg demonterte selv, og tok alle delene tom rattaksel. Skal det være en kort stang på leddet et sted? litt kortere enn på leddet til muskelservo? dette passet jo på touringen jeg tok fra, der var det tannstang til E30, mens jeg putter på til e36. tannstanga har jeg satt på de innerste hulla i holderen.
håkon_w Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Det viser seg at det er forskjell på ledd på biler med å uten airbag. dvs da trenger jeg et ledd til bil uten luftpose. noen som har?
ehrnst Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 om du ser på bilde heg linket til. for meg ser det ut som at du har glemt å sette på hele stanga som går fra øveste til nederste ledd. ser hele greia har vært tatt fra hverandre (skrue og mutter på dempern)
håkon_w Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Det viser seg at det er forskjell på ledd på biler med å uten airbag. dvs da trenger jeg et ledd til bil uten luftpose. noen som har? jeg ante ikke at det var forskjellige ledd til bil med og uten airbag, min donor hadde desverre airbag, så da mangler jeg rett å slett et servoledd. takk for sprengskisse. Ja, jeg måtte dele leddet for å få riller som passa til tannstanga, men så er jeg like langt iom greia er for kort.
ehrnst Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 ja, men du mangler fortsatt "stanga" mellom leddene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå