Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har bygget om en 728 til en 750 før?

Lurer da på om det fysiske med motorfester og slikt passer over.

Vurderer å ta inn en skadebil ifra tyskland da de begynner å bli ganske rimelige...

Skrevet

jeg driver og skal bygge om 728 til 740 4,4 V8 og det skal gå greit og flytte. men vet ikke helt sikkert med motor fester og slikt.

har sett på ETK og der ser det ut som motorfestne er krudd fast og derme ka byttes ut med de som er i delebilen. har bae sjekket på 740. så vet ikke om 750 er slik.

Skrevet

Hvis du først skal bygge om så ville jeg nok valgt en m62b44 istedenfor en v12 5.4 liter. Så vidt jeg vet er det mer problemer med v12 og ikke fult så bra lyd som i 8'eren :)

Skrevet
Hvis du først skal bygge om så ville jeg nok valgt en m62b44 istedenfor en v12 5.4 liter. Så vidt jeg vet er det mer problemer med v12 og ikke fult så bra lyd som i 8'eren :)

helt enig her. er derfor jeg skal ha i M62B44. ner noe av de beste motorene bmw har lag har jeg hørt. og må si jeg også syns 8er`n har helt klart grommest lyd.

Skrevet

jeg har en 750 delebil stående med motoren komplett med automatgir.. får med hele bilen bremser drivverk for 20 000,- står i sandefjord.. meget pen svart..

har kjørt begge og syns uten tvil v12 er bedre.. og det skal mye til for og slå lyden når den kobler inn på alle 12 ved pådrag :) det er groomt :) samt at responsen ved lavt turtall ikke kan sammenlignes med v8 :)

Men, klart.. noen liker 8ern.. har og kjørt denne fra sandefjord til oslo med ca.100-110 på cruisen på 0,87/mila som jeg syns er meget bra med en så stor bil :)

Men, får man dette godkjent? trodde det var mye oppstyr med å øke vekta på bilene nå?

Skrevet

M52B28 veier 118 kg og M62B44 veier 140. så er ikke mye forskjell der

M70/72/73 veier 240 kg. så vekten kan bli problem siden det ikke går å endre vekten på biler lenger.

Skrevet

er de virkelig så tunge? hørte rykter om at det ikke var så stor forsjell mellom 8ern og 12ern :) var en side en gang med fakta ang. vekt på motorer osv.. men, husker it helt hvor og hva.. :)

Skrevet

Men, så må og huske på vekt av økning på bremser,stabstag osv..

og ikke for å plage sjøbuse ;) hehe men, bomma bare med 100kg :D

M70 - V12 SOHC 24V. 1988-1994. 155kg 341lbs

Used in E32 750il, 850i

5.0 (300bhp)

M73 - V12 SOHC 24V Single VANOS. 1995-2001. Pre 98 engines were non-VANOS. 150kg 330lbs

5.4L (326bhp)

M60 - V8 DOHC 32V. 1992-1996. 146kg 321lbs

Engine blocks were made of Nikasil (Silicone Injected Nickel) which were prone to failure over time. Many have been replaced with the newer Alusil (Silicone injected Aluminum) engines/

Used in E34 530i, E32 730i, 740i, 840i

3.0 (218bhp), 4.0 (286bhp)

M62/M62TU - V8 DOHC 32V/V8 DOHC 32V Single VANOS. 1996-present. Alusil Engine block. Pre 98 engines were non-VANOS. 140kg 308lbs

Used in E38 730i/740i, E39 540i, X5 and 840i

3.5 (235bhp), 4.4L (286bhp), 4.6 (340bhp)

M54 - Straight 6 DOHC 24V with Dual VANOS. 2000-present. 126kg 277lbs

Used in late model Z3, all E39 and E46 six cylinder models

2.0 (150bhp), 2.2 (170bhp), 2.5 (184-192bhp), 2.8 (193bhp), 3.0 (231bhp)

Skrevet

hvor eksakt er den siden? 4ventiler per sylinder? er vell bare 2 per på denne.. :) hele greia er jo i alu, mener at vekta skal være ganske lik v8a :)

Skrevet

vet ikke jeg. men virker jo ganske så seriøst med tanke på all infoen der. må nok ha gjort noe reserch. kan vel ikke bare ha dratt noen tall ut av fantasien heller :P

Skrevet

jeg mener og tro at di bare går på 6 når det ikke behøves mer, tipper det er derfor den klarer 0,87/per mil :) tipper alle 12 ville vært litt mer tørst :) hadde jeg hatt råd skulle jeg hatt en slik istede for den stakkars 1.9 vag shiten jeg kjører nå :) 0,6 til 0,87 er ikke rare forsjellen når man snakker om 7er stil :D

Opp lierbakken ga jeg alt jeg kunne for de som vet hvor det er, kobla inn på datans øyeblikkelig forbruk, denne er ikke helt til og stole på ved målinger da men, da visste den 7,8L/mil på max forbruk :) men, det gikk det litt fortere en fartsgrensa på toppen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...