Gå til innhold

Bytte av Radio/CD E46 -antennekontakt passer ikke!


 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problem med å lese av CD`er på min originale BMW Business Radio/CD så jeg fikk kjøpt en lik brukt spiller. Spilleren som sto i originalt er fra 2001 og er produsert av Alpine, mens den spilleren jeg fikk brukt er 1 år eldre og er produsert av Blaupunkt. Hovedkontakten passer fint på den "nye" spilleren og den virker helt perfekt, men antennekontakten er helt annerledes.

3mcs8jq0s4kebzyz9mq1.jpg

Som det framstår på bildet er det en mye større antennekontakt på den "nye" spilleren, men jeg så at det var en til kontakt helt lik antenneuttaket på den originale (merket med spørsmålstegn), så jeg puttet antennekontakten fra bilen (avbildet under) inn der, men den tok ikke inn en eneste radiokanal!

Så hva er da denne til??

Og til det store spørsmålet, er det noen som vet om det finnes overganger/adaptere FRA liten TIL stor antennekontakt? Vil helst unngå å kutte istykker ledningen..

d24nm6p1eueay8fp5b7d.jpg

Og et spørsmål til, er det noen forskjeller på disse spillerene fra Alpine vs. Blaupunkt når det gjelder forsterker o.l.? En av de som er å foretrekke fremfor den andre?

Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...