Minibusa Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Jo mer man søker, jo mer lurer man... Finnes utrolig mange måter og bygge en grom motor... Men et spørsmål dukker stadig opp, "hvordan motor skal man velge... M20, M30, M50, S38, s50 osv... Hva er det beste utgangspunktet? Målet er en motor på +/- 700hk som er relativt holdbar og meget kjørbar ...
semmern Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Må vel ha V8 eller V12 her..men er mange som tyner mye futt ut av en M30B35 med turbo og slikt..
M3 Yngve Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Skal du ha rundt 700 hk, så hadde jeg godt for S50 og kansje 3.2. På PPF sier de at 3.2 puster mye letter en 3.0. Bytte stempel å råder, så kan du bruke alt inni, til turbo. Så har de org underspyling, om ikke jeg tar feil. M50 med 2.8 veiev er også morsomt, men 700 holdbare koster på en M50. Jeg er ikke noe glad i "big block" motorer, men M30 og S38 funker jo det også.
Minibusa Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Skal du ha rundt 700 hk, så hadde jeg godt for S50 og kansje 3.2. På PPF sier de at 3.2 puster mye letter en 3.0. Bytte stempel å råder, så kan du bruke alt inni, til turbo. Så har de org underspyling, om ikke jeg tar feil. M50 med 2.8 veiev er også morsomt, men 700 holdbare koster på en M50. Jeg er ikke noe glad i "big block" motorer, men M30 og S38 funker jo det også. Takker. Hva tenker du på at koster mer på m50 med 2,8 veiv? Selve evnet koster vel en god del mindre... Råder og stempler blir unasett byttet, koster også på meg og borre og o-ringe blokka... Har ikke M50 underspyling? Om det s50, beholder man orginal innmat i toppen? Når jeg sa +/- 700 så er vel det sånn at jeg vil over 600, men ikke over 800 Alt i mellom er liksom helt greit... Også planlagt og kjøre på E85 og sm4, så hva er det beste egnete koplette tenningsanlegget som passer motor og sprut...
jorg1s1 Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Jeg ville gått for M50, vil bli en del billigere enn S50 vil jeg tro. Innmaten må du jo bytte uansett, og en S50 er jo en del dyrere i innkjøp enn M50.
oddis Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Som med alle andre M-serie motorer så ligger det mye bearbeidingsarbeid av toppen, noe man omtrent slipper helt på S-motorer. Og (gode) toppjobber er astronomisk dyre, om man ikke er selvhjulpen. Minns jeg leste at en svenske si at S50B32n hans med 1,1-1,2 bar gikk bedre enn M50B25n med 2,2 bar. Jeg våger faktisk å påstå at en S-motor blir billigere enn M-motor med turbo, om man skal lage verstingbygg. Bøygen med S-motor er at vannpumpe, oljepumpe, regkjede, strammer, pakninger etc koster merkbart mer enn på vanlige M-motorer. Skal du kjøre E85 er iallefall S50 helt hysteriske. Flere som har bremset over 1000hk på orginal topp og E85.
Minibusa Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Har en s38b38 på "hylla" for tiden... Har hørt det er tynnere sylindervegger i den en lillebror, men den tåler vel noe? Har også sett noen kjører med b36 topp, er dette bolt on om man bytter stempler? Hvilket trykk må man opp på for og passere 600 hk på b38, og hva bør gjøres med motor for det trykket... Denne motoren burde holde ved så beskjeden trimming... Eller blir det bedre og selge den og kjøpe s50b32? Ps... Vil ikke over 800 hk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå