Thomaz Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Ble fortalt at Castrol SLX skal være beste/den eneste oljen som er god nok for disse motorene.. Dette er fra en som har drevet med BMW i mange år.. Noen innvendinger på dette?
///MPower Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 dette blir aldri noen klok på egentlig. går i alt fra slx,valvoline vr1 racing,agip,castrol tws/edge, mobil1 osv jeg har bare brukt tws og valvoline, bilen ble "stillere" i register med valvoline, mindre mekaniske lyder. helge vik sier den er bra og en annen sier noe annet er bedre så evig diskusjon det med olje på m-motor
Thomaz Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 Men SLX er jo 0-30 olje.. Mente den tålte høyere temp etc.. Dette er en som har veldig peiling på BMW.. Mente faktisk at ikke 10-60 var bra for motor.. Men som du sier.. Er ikke til å bli klok på det der..
Olelink Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Men SLX er jo 0-30 olje.. Mente den tålte høyere temp etc..Mente faktisk at ikke 10-60 var bra for motor.. Ja og nei, 0w-30 oljen tåler ikke høyere temp enn 10-60. Men de har vel hver sine fordeler. På vinteren er ikke 10-60 så bra da den blir noe tykk. 0w-30 oljen derimot blir noe tynn på en varm sommer dag med litt aktiv kjøring. 10w-60 har vel aldri vært annbefalt for S50 fra bmw/castrol (den er ikke oppført i smøretabellen deres heller), 10w-60 kom jo ikke før med S54/S62 Castrol motorsport 10w-60 har derimot blitt den foretrukne castrololjen for S50 i ettertid virker det som, bruker den selv og er fornøyd med den. Om den er bedre eller ikke enn de oljene som opprinelig var annbefalt vet jeg ikke. Den demper ikke motorstøyen optimalt, men jeg lever fint med litt motorstøy når jeg vet at den fortsatt smører optimalt selv når motoren piskes rundt på bane en varm sommerdag. Min kjøres heller ikke på vinteren så da trenger jeg ingen vinter/helårs olje.
Thomaz Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Forskjell på 10-60 edge sport og 10-60 motorsport ?
Gunnar Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Men SLX er jo 0-30 olje.. Mente den tålte høyere temp etc..Dette er en som har veldig peiling på BMW.. Mente faktisk at ikke 10-60 var bra for motor.. Min begrensede erfaring med dette på min forrige E34 M5 var at TWS 10W-60 var den olja som lagde mest mekanisk støy av alle jeg prøvde - så det ble med den ene gangen. Lurer på om det ikke var TXT 5W-40 jeg brukte mest på den, med godt hell, men selv billig Biltema-olje (for "tarmskylling") lagde mindre støy enn med TWSen. I min verden er ikke mekanisk støy noe positivt. Dette var snakk om vanlig til og fra jobb bruk, men var vel en gang på Vålerbanen på TWS-olje.
Thomaz Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Har litt støy i register ved vanos der.. Han mente det ville bli borte ved bytte til SLX.. Er ike den egentlig beregna for diesel og andre nybiler med moderate ytelset..?
MPålwer Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 På min e30 m3 har jeg prøvd performance racing 25-50 og racing 10-60. Første var vel castrol trur jeg,en gul kanne den andre husker jeg ikke. Men er vel ikke egna for vinterbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå