egniii Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 vurderer og kjøpe en bil som er bygget om til en 325 fra en 318is. bilen er ikke godkjent ombygd så lurer på om det er noe problem å godkjenne den, med tanke på oppgradering fra en 4'er til 6'er. Koster det mye å godkjenne ombygging ? må det mye dokumentering til ? understellet på bilen er oppgradert med: Supersport just.senkesett med TUV! 25-65mm Powerflex Bump-stop Bak K-Sport topplager Forran med Camber just. K-Sport topplager Bak K-Sport Justerbar Camber Bak K-sport Justerbar Short shift trengs det noe mer ? er litt blank på akkuratt dette området og takker for alle svar
jensemann23 Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 det er mulig å få den godkjent ja, men det er forskjellig praksis fra distrikt til distrikt nå, de forskjellige biltilsyn samarbeider ikke ut fra et sentralt regelverk.det er vidt forskjellig. men jeg ville ikke kjøpt den før den var ferdig godkjent. understellet på 318IS og 325 er likt bortsett fra stabstag, fjærer og dempere. uansett, kjøp den etter at den er godkjent, hvis ikke du får 1/2 pris eller noe da. Da bør den bli billig
LianLi Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 De er ikke mulig å godkjenne lengre pga at den totale aksellasten ikke kan økes, da en 4er er noe lettere enn sekseren så går det ikke lengre.
jensemann23 Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 noen får det fortsatt til, men trondheim godkjenner ikke lengre nei. Total aksellast kan økes, men da vil det gå på bekostning av tillatt nyttelast. Altså fjerne sitteplasser. Men som sagt, noen biltilsyn gjør dette fortsatt, jeg vet ikke hvilke. men det er mangeher inne som vet..
egniii Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 skulle likt og visst om BT haugesund er snille
egniii Skrevet September 7, 2009 Forfatter Skrevet September 7, 2009 MÅ den være godkjent på f.eks EU-kontroll ? eller hadde den gått gjennom med en 6'er ?
oggy Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Sist jeg hørte med BT fikk jeg vite at akselvekt ikke kunne økes lengre i forhold til det som allerede står i vognkort. Men dette er kanskje annerledes rundt i landet?
Kentan-racing.com Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Kan ikke endre vekt i vognkort lengre.. Men du kan muligens klare og slanke den ned til godkjent.. Gategodkjennte sparco stoler.. Carbon panser.. Og skjermer.. Burde gå og slanke.. Hive aircondition.. Og i hele tatt fjerne alt man ikke har behov for.. Er heller ikke krav om teppet inne i bilen.. Bare dette kan du slanke nesten 50kg på..
Olelink Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Kentan-racing.com skrev: Kan ikke endre vekt i vognkort lengre.. Men du kan muligens klare og slanke den ned til godkjent.. Gategodkjennte sparco stoler.. Carbon panser.. Og skjermer.. Burde gå og slanke.. Hive aircondition.. Og i hele tatt fjerne alt man ikke har behov for.. Er heller ikke krav om teppet inne i bilen.. Bare dette kan du slanke nesten 50kg på.. Hvorfor da ikke bare legge i noen kroner ekstra å få en orginal 325?
Kentan-racing.com Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Hehe.. så sant så sant.. Men han spurte om det gikk og godkjenne.. Det går å godkjenne m50 på denne måten da den ikke e så enormt mye tyngre.. Værre me s50.. Men å få det godkjennt blir dyrere enn å kjøpe ferdi godkjent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå