Gå til innhold

bygge om 318is til 325 GODKJENNING?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer og kjøpe en bil som er bygget om til en 325 fra en 318is. bilen er ikke godkjent ombygd så lurer på om det er noe problem å godkjenne den, med tanke på oppgradering fra en 4'er til 6'er.

Koster det mye å godkjenne ombygging ?

må det mye dokumentering til ?

understellet på bilen er oppgradert med:

Supersport just.senkesett med TUV! 25-65mm

Powerflex Bump-stop Bak

K-Sport topplager Forran med Camber just.

K-Sport topplager Bak

K-Sport Justerbar Camber Bak

K-sport Justerbar Short shift

trengs det noe mer ? er litt blank på akkuratt dette området og takker for alle svar :D

Skrevet

det er mulig å få den godkjent ja, men det er forskjellig praksis fra distrikt til distrikt nå, de forskjellige biltilsyn samarbeider ikke ut fra et sentralt regelverk.det er vidt forskjellig.

men jeg ville ikke kjøpt den før den var ferdig godkjent. understellet på 318IS og 325 er likt bortsett fra stabstag, fjærer og dempere. uansett, kjøp den etter at den er godkjent, hvis ikke du får 1/2 pris eller noe da. Da bør den bli billig

Skrevet

De er ikke mulig å godkjenne lengre pga at den totale aksellasten ikke kan økes, da en 4er er noe lettere enn sekseren så går det ikke lengre.

Skrevet

noen får det fortsatt til, men trondheim godkjenner ikke lengre nei.

Total aksellast kan økes, men da vil det gå på bekostning av tillatt nyttelast. Altså fjerne sitteplasser. Men som sagt, noen biltilsyn gjør dette fortsatt, jeg vet ikke hvilke. men det er mangeher inne som vet..

Skrevet

Sist jeg hørte med BT fikk jeg vite at akselvekt ikke kunne økes lengre i forhold til det som allerede står i vognkort. Men dette er kanskje annerledes rundt i landet?

Skrevet

Kan ikke endre vekt i vognkort lengre.. Men du kan muligens klare og slanke den ned til godkjent.. Gategodkjennte sparco stoler.. Carbon panser.. Og skjermer.. Burde gå og slanke.. Hive aircondition.. Og i hele tatt fjerne alt man ikke har behov for.. Er heller ikke krav om teppet inne i bilen.. Bare dette kan du slanke nesten 50kg på..

Skrevet
  Kentan-racing.com skrev:
Kan ikke endre vekt i vognkort lengre.. Men du kan muligens klare og slanke den ned til godkjent.. Gategodkjennte sparco stoler.. Carbon panser.. Og skjermer.. Burde gå og slanke.. Hive aircondition.. Og i hele tatt fjerne alt man ikke har behov for.. Er heller ikke krav om teppet inne i bilen.. Bare dette kan du slanke nesten 50kg på..

Hvorfor da ikke bare legge i noen kroner ekstra å få en orginal 325?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...