Gå til innhold

Lyd i e30


Anbefalte innlegg

Hallo..Er både bilinterrisert og lydinterrisert, og har tenkt å bygge litt stereo i e30`n..Dette er en coupe det er snakk om, og hvet godt at dette ikke er det ultimate utgangspunktet for dyp bass..Jeg liker ikke den "donk donk" bassen mange kjører med, men er mer fan av den dype bassen som befinner seg i bla. country og reggaeton sanger..

Så lurte på hva folket her inne har gjort for å få go lyd i e30èn sin?Er såpass mange som har vert borti e30, og sikkert hatt litt anlegg baki disse at det er vell noen som kan fortelle hva di er fornøyd med og hva di ikke er fornøyd med..Lyden inni coupeèn er grei nok, men vill ha litt mer bass..Folk vill kanskje foreslå å bytte ut elementene, men sånne komentarer kan jeg spares for, for jeg hvet hvor mye jeg kan presse ut av elementene..

Lurer rett og slett på hvordan folk har bygget kassene sine?hvordan di er plassert baki?Og hvordan di har åpnet frem, uten å svekke karoseriet for mye..

Takker på forhånd, og hvis det er laget en link lik denne tidligere, så kan dere gjerne linke til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har med hell brukt dette konseptet både på E21 og E30 (med flere ulike typer sub/forsterker):

05__79BMW_320_stereo.jpg

Bassreflekskasse vendt fremover mot seteryggen, og med airport opp i hatthylla. Ulikt resultat alt etter hvilke komponenter jeg har brukt, men bassreflekskassa har hvertfall gitt mye dyp fin bass :)

Har du sånn hull til skipose i seteryggen trenger du ikke kappe bort noe mere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plwjabcxouxpveou6g6j.jpg

Jeg lagde anlegget sånn i min E30, hadde først skiposehull og midtarmlene, så fikk litt mer trykk inn i coupe'n da.. Men så byttet jeg seter så da ble det litt mindre lufttrykk igjen, men en mye finere og kontant bass..

2x10" i lukket kasse brukte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...