Gå til innhold

hjullager eller noe annet som lager lyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nesten som en skrapelyd bak på venstre side mener jeg det er, lyden kommer i takt med roteringen til hjulet\drivverket. Når jeg svinger til høyre mener jeg det var så forsvinner lyden, høres i alle fall sånn ut.

folk bruker da å si at det er lageret som er gåent, (bytta lager mener jeg for 1 eller 2 år siden) men kan det være bremseskiva eller noe annet som tar i noe, og som mister litt av trykket ved svinger, og dermed lyden blir svakere eller forsvinner ved svinger?

har prøvd å jekke opp bilen og kjenne på hjulet , men virker ikke som jeg kan vippe det noe , kjennes ikke ut som noe er løst.

en grunn til at jeg ikke tror det er bremseskiva feks er at lyden er der også når jeg bremser, det skulle den kanskje ikke vært hvis det var smårusk på skiva eller at den var skeiv?

så.... skal jeg gå ut fra at dette er lageret eller må jeg sjekke det mere før jeg gjør noe?

er ikke god på slike ting selv så derfor må jeg spørre før jeg går videre

på forhånd takk for svar

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja stemmer det. ble så opphengt i lyd på venstre side som han skrev først. Svinger du til høyre å lyden blir svakere er det høyre hjullager som er gåent og svinger du til venstre og lyden forsvinner er det venstre hjullager:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...