Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2002 mod 320 diesel som er omprogrammert til 185 hk, bilen er gått 174 000, kjørt ca 100 000 etter trim.. Har fått en del mere turbo sus siste året å bruker ca 1 liter olje på 10 000km. Bilen går ellers som den skal å dreger som før..

er det tid for turbo bytte? Bmw mente det kunne vær et blad på turboen som hadde fått en liten skade, derfor turbo sus..

Turbo hos bmw koster 12 000kr, men mener det er et firma som har spesialisert seg på turbo som selger til disse billigere. Er det noe som heter gik turbo??

Skrevet

I Kongsberg har du Turbopower også. www.turbopower.no, det er en som opprinnelig jobbet i GIK, men begynte med eget firma. Jeg kjøpte turbo hos ham, hakket billigere og mye bedre service.

Turbopower as, Trollveien 3, 3614 Kongsberg. Tlf.: +47 32 72 27 00. Fax.: +47 32 72 27 01

Mener jeg betalte rundt 8.000 for turbo til min 320d(136HK)

Skrevet
Vet du om han selger de turboene som er til 320 diesel?

Han solgte til min 320d, og han selger Garret turboer - så jeg ser ingen grunn til at han ikke skal gjøre det. Men det er vel bare å se på nettsiden hans, kanskje det står der. Eller så er jo telefon et glimrende hjelpemiddel :wink:

Skrevet

Klipt direkte fra siden hans:

Ja, jeg ønsker et

pristilbud på bytteturbo

for følgende motor:

(Kopier teksten og lim det inn i maillinken og fyll ut dataene i mailen)

Firmanavn:

Navn:

Adresse:

Tlf/Mob.:

Bil/maskinmerke:

Reg. nr.:

Motor:

Diesel/bensin:

Antall hk:

Årsmodel:

Event. turbo mrk/model:

Event. orig. turbo nr:

Diverse info:

Marker teksten og ta kopi før du klikken e-post adressen og fyll ut dataene i e-postleseren.

Info@turbopower.no

Skrevet

Han solgte til min 320d, og han selger Garret turboer - så jeg ser ingen grunn til at han ikke skal gjøre det. Men det er vel bare å se på nettsiden hans, kanskje det står der. Eller så er jo telefon et glimrende hjelpemiddel :wink:[/quote

Husker du hva du betalt for ny turbo den gang?

Skrevet

Han solgte til min 320d, og han selger Garret turboer - så jeg ser ingen grunn til at han ikke skal gjøre det. Men det er vel bare å se på nettsiden hans, kanskje det står der. Eller så er jo telefon et glimrende hjelpemiddel :wink:[/quote

Husker du hva du betalt for ny turbo den gang?

Mener det var rundt 8.000,-

Skrevet

Har da vært i kontakt med både gik turbo og turbo power på kongsberg..

Gik turbo: 11155.75kr ink moms.

Turbopower:12375.00kr ink moms.

Dette er orginal turbo med de pakingene som trengs.

Noen som har byttet turbo på denne? hvor lang tid må man beregne på jobben?

Skrevet

Har da vært i kontakt med koed å de skulle ha 9037kr med moms, men de skulle ha min turbo i bytte..

Spurte da om det var bytte turbo jeg fikk, men det skulle være en helt ny med siste oppdatering. Noen som vet noe her??

• 3 weeks later...
Skrevet

Det er jo ikke sikkert det er turboen heller.. Jeg hadde ville sjekket veivhus ventilasjons filter og den vibrasjons flensen på fremre eksosrøret rett etter katten. Jeg byttet dette på min bil å da forsvant denne susingen.

Btw Så har bilen min gått 300000km det enste jeg har byttet er lmm og vibrasjonsdemper og den flensen sånn motor messig.. Ellers bare filter og olje :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...