Gå til innhold

Mini-jack port på E39


Anbefalte innlegg

  • 3 months later...

Å steike, det må jeg sjekke ut! Dvs at jeg da kan koble til ipod? Det hadde vært fett. Har du en slik inngang på bilen din du også?

Si meg en ting til, har du gjort noe med fargen på displayet ditt? Synes det så litt rødt ut, men det er kanskje bare bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... plugget inn et par høretelefoner i dag. Da skjedde det ingenting :P Tenkte bare å prøve det først, har ikke en jack-til-jack plugg liggende...

Jeg fikk ikke valgt AUX på radioen min... Må du ha AUX-inn-signal for at du skal kunne velge AUX på radioen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal ikke være nødvendig å ha signal inn for at det skal vise aux. Men har du cd magasin tilkoblet? Hvis ja, må du koble vekk dette.

Fordi det må brukes samme inngang på cd/kassett spilleren. Det er forøvrig lett å ta ut å sjekke hvor en evt ledning går hen.

Begynn med å dra av volumknappen.Det skal være en T10 torx inni der som skal vries ca 90grader da er radioen løs.. etter det ser du hva du må av med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute med displayet før, så det skulle vel la seg fikse. Jeg har ikke cd magasin tilkoblet... Jeg har kasettspiller ( :( ) over radioen, og har prøvd denne en gang og den funket. Hvis jeg trykker på audio knappen kommer heller ikke kasett opp, skal den komme opp selv om det ikke er kasett i?

Er inngangen du snakker om på selve mottakeren/radioen? Jeg har lagt merke til den felles-kontakten som man kan ta av når man tar ut displayet, går signalet fra aux gjennom denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har cd spiller på min og når du trykker på mode flere ganger (ikke audio) velger man mellom cd, radio eller aux.

Inngangen til aux/cd-magasin sitter på cd/kassettspilleren. Men eg har bytta cd spiller til 2000+ spiller da denne har flate stikk kontakter og brukte dette settet..

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=95&hl=1

Det eg ville gjort i ditt tilfelle er å åpne opp å se hvor ledningen går hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg demontert og sjekket litt. Det jeg fant ut var at mini-jack inngangen bare ender i to løse RCA (svart/rød) kontakter, som ikke er koblet til noe sted...

På kassettspilleren var det heller ikke noen RCA inngang, så jeg vet ikke riktig helt hva som er tanken bak halvveis opplegget?

Har du noen ider eller tanker JTS77?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noen før deg som har prøvd å koble selv en gang da. Det er ikke Rca inngang på spilleren, må ha ett spesielt kabel sett som "snakker" med radio enheten. Se delnr lenger opp her. Men dette settet passer kun spiller fra 2002 og opp...

Men det finnes mye ipod kit og slikt å oppdrive.. søk litt rundt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...