Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har søkt litt på temaet, men jeg tenkte jeg skulle belyse det på nytt for å se om noen har noen nye løsninger:

Har noen byttet bakfjærer på en E39 touring uten nivåregulering før? Prøvde meg på det i dag og det var ikke bare bare. Fikk ikke på plass fjærklemmer, så jeg prøvde å løsne demperen nederst, men det hjalp bare begrenset. Det endte opp med at opphengdet tok borti akslingen så jeg ikke fikk trekt det lengre ned. Fikk bare komprimert fjæren bittelitt siden det er så trangt det.

Har en Haynes bok hvor det står at man skal ta ned eksosen, og ta ned hele bakramma for å løfte ut fjærene? Det høres jo helt fjærnt ut, det kan umulig være slik de gjør det på BMW verkstedene også? I så fall er det helt på jordet! :P

Skrevet

Du må nok ut med fjærbeinet komplett for å bytte fjæra. må nok løstne ett eller flere stag i bakstillinga også, mener det kommer i veien for fjærbeinet ved demontering.

Skrevet

Fjærbenet tok borti akslingen når jeg løsnet demperen, så jeg fikk ikke trukket den lengre ned, så da må jeg evt. av med akslingen og løsne benet og hele pakka...

I haynes måtte man ta av eksosen, løsne kardangakslingen, også heise ned traversen... For en jobb for å bytte fjærer! :o

Må man bytte ut skruene når man løsner akslingen?

Og kan man ta av den lille brua som er under eksosen midt under bilen når man har bilen på 4-punkts-bukk? Belastningsmessig...

Skrevet

mener jeg kun skrudde av bolten på demperene i bunn og 4 stk traversbolter, senket da traversen ned en del og vips var fjørene ute, myyye mindre jobb enn å skifte foran

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...