Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk endelig tak i en orginal M3 uten tak luke :D

Bilen lages til gate/ bane bil. Skal brukes til alt mulig.

Planen for bilen til nå er:

Enten skrape den helt ren under, da den er full av tecktyl, eller mulig jeg dupper den.

Blir å lette den så mye som mulig, men skal ha ruter og stål skjermer. Carbon bak luke, glassfiber fanger bak. Foran er jeg ikke sikker enda, mulig letta org fanger.

Understell bak blir M3 E30 nav, med M3 E46 bremseskiver. Ikke sikker på kaliper bak enda.

Tror jeg går for AVO coilovers bak, powerflex foringer og eksentriske bolter til camber og caster.

Foran blir det 51mm bein med hylse og E28/E34 eller E36 nav. Skal bruke M3 E46 skiver og Brembo kalipere fra 730.

Når det gjelder coilovers, vet jeg ikke helt. Tror det blir millway sats med Øhlins fjær og en demper med god justering. Blir å mekke mye på disse beina.

Blir nok Pee-Bee motosport bærearmer, med eksentriske foringer og K-sport topplager.

Intr blir nok, 2 stoler, carbon dørsider og mulig bur.

Farge er jeg ikke helt sikker på enda, men jeg syns disse gamle M3ene kler hvitt. Litt mye hvite biler, men en E30 M3 går aldrig av moten, spes ikke som hvit.

Motor å gir blir enten S50B32 med 6 trins, eller S54B32 og 5 trins.

Holder på å ribbe og selge deler om dagen. Kjekt å få inn litt kr, og at jeg kan hjelpe en del med M3 deler.

Har egentlig ikke råd til å bygge en bil til, men har spara på mye deler lenge nå, så da holder jeg budskjettet nede litt. Planen om alt klaffer, er å ha den ferdig en gang til sommeren ( drømmer vel litt nå kansje)

Ikke så mye gøy å ta bilder av men. Finner ikke noe rust som er til å nevne. :D:D

cu7yq5uybnulithuec9g.jpg

lnf2bqvjnoazx5s09ywj.jpg

6xcy5t8y0jijc0kpjrve.jpg

0aq5mqwt6y0q1exsztey.jpg

kmjokb3js0tk5okghc96.jpg

tm9s9fc6rgf1shp36gls.jpg

4i99d75gxjaedet76y3w.jpg

dn33z80kudbefjxltl6r.jpg

i95b6whfmlh1lx9wf2zc.jpg

kasb476xrmmpul0trqvp.jpg

40dl71fpduaetnq1qsr6.jpg

Skrevet
Dette høres rått og morro ut :) er ikke pengene det står i skjønner jeg :)

Jo, er ikke mye penger her nå, så derfor jeg selger hele bilen i deler og bruker noe jeg har på hylla. Blir å bytte/ selge og prøve å få dette til på et vis.

Har S54 motor, men det mest økonomiske er å hente en 3.2 M3 E36 fra England, så bruke motor å gir, og selge resten. Da blir det billig motor pakke.

Men først skal den lakkes og settes på hjul, så for vi ta resten derfra.

Skrevet
Dette høres rått og morro ut :) er ikke pengene det står i skjønner jeg :)

Jo, er ikke mye penger her nå, så derfor jeg selger hele bilen i deler og bruker noe jeg har på hylla. Blir å bytte/ selge og prøve å få dette til på et vis.

Har S54 motor, men det mest økonomiske er å hente en 3.2 M3 E36 fra England, så bruke motor å gir, og selge resten. Da blir det billig motor pakke.

Men først skal den lakkes og settes på hjul, så for vi ta resten derfra.

Ok. da kan det hende du kommer greit utav det ja :)

Keep us updated ;)

Skrevet

Tøfft! Da du er så godt igang med å totalt ribbe den og vekt er viktig er det vel egentlig ikke no å lure på... La den bade! Der forsvinner det mange kilo, og karroseriskader har ingen steder å gjemme seg lenger. Også deilig det er å begynne å jobbe med noe som er så reint a gitt..

Skrevet

Grattis med riktig M3! :wink:

Har vurdert å dyppe min bil også, men er veldig skeptisk i forhold til at det også fjerner all form for rustbeskyttelse, i den grad E30 har det.. Denne så jo veldig bra ut i forhold til rust, og det er jo bra! :)

Skrevet

Ja kun noe små rust, rundt skiltlysa bak, fiksa på 10 min. :D Må jo gjøre litt for at ting ikke ruster igjen ved dypping.

Skrevet

Blir tøft dette her, ting går jo virkelig unna når du driver på, så må følle med her :) hva er galt med takluke egentlig? sett du har vert i mot det i flere tråder hehe

Skrevet

Har hørt takluka veier nokken kg, skulle ikkje forundre med om det er det Yngve ikkje vil ha ;)

Lykke til her, dette blir nokk bra!

Håper på å sjå denne i samme kjente stil som det grønne lynet ;)

Skrevet
hva er galt med takluke egentlig? sett du har vert i mot det i flere tråder hehe

Det legger på ganske mange kilo, pluss at taket innvendig er lavere, slik at det ofte er trøblete med hjelm.

Blir denne for gatebruk også siden du skriver "gatebil/banebil"? Tenker da på skilter...

Skrevet
Får håpe du klarer å bygge denne ferdig før du selger igjen da! :P

Det får jeg også :wink: Men når jeg endelig har fått meg org M3 uten rust og takluke, til en billig penge. Kan jeg ikke komme noe nermere, om ikke jeg skal kjøpe en ferdig bil da.

Skal nok beholde denna litt, tror nok heller den grønne fare går først. M

Planen og litt drømmer, er å ha begge bilene på noen treff til sommern.

Denne skal ha skilter, er norsk bil detta. Så blir sånn "universal bil" til å bruke på søndager, fine tirsdager, på bane, runde tider og ikke minst på sladd. :D

Når det gjelder takluke, er det mye pga vekt, men også at E30 og spes M3 uten luke, er meget skjelden. Jeg er en "voksen guttunge" , så da syns det er mye tøffere, med helt tak. :D

Skal sveise igjen anntenne hulet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...