M3 Yngve Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Fikk endelig tak i en orginal M3 uten tak luke Bilen lages til gate/ bane bil. Skal brukes til alt mulig. Planen for bilen til nå er: Enten skrape den helt ren under, da den er full av tecktyl, eller mulig jeg dupper den. Blir å lette den så mye som mulig, men skal ha ruter og stål skjermer. Carbon bak luke, glassfiber fanger bak. Foran er jeg ikke sikker enda, mulig letta org fanger. Understell bak blir M3 E30 nav, med M3 E46 bremseskiver. Ikke sikker på kaliper bak enda. Tror jeg går for AVO coilovers bak, powerflex foringer og eksentriske bolter til camber og caster. Foran blir det 51mm bein med hylse og E28/E34 eller E36 nav. Skal bruke M3 E46 skiver og Brembo kalipere fra 730. Når det gjelder coilovers, vet jeg ikke helt. Tror det blir millway sats med Øhlins fjær og en demper med god justering. Blir å mekke mye på disse beina. Blir nok Pee-Bee motosport bærearmer, med eksentriske foringer og K-sport topplager. Intr blir nok, 2 stoler, carbon dørsider og mulig bur. Farge er jeg ikke helt sikker på enda, men jeg syns disse gamle M3ene kler hvitt. Litt mye hvite biler, men en E30 M3 går aldrig av moten, spes ikke som hvit. Motor å gir blir enten S50B32 med 6 trins, eller S54B32 og 5 trins. Holder på å ribbe og selge deler om dagen. Kjekt å få inn litt kr, og at jeg kan hjelpe en del med M3 deler. Har egentlig ikke råd til å bygge en bil til, men har spara på mye deler lenge nå, så da holder jeg budskjettet nede litt. Planen om alt klaffer, er å ha den ferdig en gang til sommeren ( drømmer vel litt nå kansje) Ikke så mye gøy å ta bilder av men. Finner ikke noe rust som er til å nevne.
bmwkizn Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Dette høres rått og morro ut er ikke pengene det står i skjønner jeg
M3 Yngve Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 Dette høres rått og morro ut er ikke pengene det står i skjønner jeg Jo, er ikke mye penger her nå, så derfor jeg selger hele bilen i deler og bruker noe jeg har på hylla. Blir å bytte/ selge og prøve å få dette til på et vis. Har S54 motor, men det mest økonomiske er å hente en 3.2 M3 E36 fra England, så bruke motor å gir, og selge resten. Da blir det billig motor pakke. Men først skal den lakkes og settes på hjul, så for vi ta resten derfra.
bmwkizn Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Dette høres rått og morro ut er ikke pengene det står i skjønner jeg Jo, er ikke mye penger her nå, så derfor jeg selger hele bilen i deler og bruker noe jeg har på hylla. Blir å bytte/ selge og prøve å få dette til på et vis. Har S54 motor, men det mest økonomiske er å hente en 3.2 M3 E36 fra England, så bruke motor å gir, og selge resten. Da blir det billig motor pakke. Men først skal den lakkes og settes på hjul, så for vi ta resten derfra. Ok. da kan det hende du kommer greit utav det ja Keep us updated
a.nilsen Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Tøfft! Da du er så godt igang med å totalt ribbe den og vekt er viktig er det vel egentlig ikke no å lure på... La den bade! Der forsvinner det mange kilo, og karroseriskader har ingen steder å gjemme seg lenger. Også deilig det er å begynne å jobbe med noe som er så reint a gitt..
M3 Yngve Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 De mener en E30 M3 blir 40-50 kg lettere ved bading. Skal se om jeg får til en bra deal på det i helgen.
R Andersen Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Grattis med riktig M3! Har vurdert å dyppe min bil også, men er veldig skeptisk i forhold til at det også fjerner all form for rustbeskyttelse, i den grad E30 har det.. Denne så jo veldig bra ut i forhold til rust, og det er jo bra!
M3 Yngve Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 Ja kun noe små rust, rundt skiltlysa bak, fiksa på 10 min. Må jo gjøre litt for at ting ikke ruster igjen ved dypping.
carlhaakon Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Blir tøft dette her, ting går jo virkelig unna når du driver på, så må følle med her hva er galt med takluke egentlig? sett du har vert i mot det i flere tråder hehe
|Ole| Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Har hørt takluka veier nokken kg, skulle ikkje forundre med om det er det Yngve ikkje vil ha Lykke til her, dette blir nokk bra! Håper på å sjå denne i samme kjente stil som det grønne lynet
Gunnar Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 hva er galt med takluke egentlig? sett du har vert i mot det i flere tråder hehe Det legger på ganske mange kilo, pluss at taket innvendig er lavere, slik at det ofte er trøblete med hjelm. Blir denne for gatebruk også siden du skriver "gatebil/banebil"? Tenker da på skilter...
Kristov Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Får håpe du klarer å bygge denne ferdig før du selger igjen da!
M3 Yngve Skrevet September 9, 2009 Forfatter Skrevet September 9, 2009 Får håpe du klarer å bygge denne ferdig før du selger igjen da! Det får jeg også Men når jeg endelig har fått meg org M3 uten rust og takluke, til en billig penge. Kan jeg ikke komme noe nermere, om ikke jeg skal kjøpe en ferdig bil da. Skal nok beholde denna litt, tror nok heller den grønne fare går først. M Planen og litt drømmer, er å ha begge bilene på noen treff til sommern. Denne skal ha skilter, er norsk bil detta. Så blir sånn "universal bil" til å bruke på søndager, fine tirsdager, på bane, runde tider og ikke minst på sladd. Når det gjelder takluke, er det mye pga vekt, men også at E30 og spes M3 uten luke, er meget skjelden. Jeg er en "voksen guttunge" , så da syns det er mye tøffere, med helt tak. Skal sveise igjen anntenne hulet også.
E28 TURBO Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Litt samme greie som jeg har/holder på med dette. Både rudskogen og ferieturer og handler melk med den.. hehe Kommer til å bli artig dette stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå