Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når, hvor og hvordan er ukjent, men jeg har uansett et lite merke på bakluken min. :?

Hvor kan jeg få fikset dette i Oslo-området for en ålreit pris (og hva er det?)?

(Beklager at bilen er møkkete, det er et sjeldent unntak!) :)

ztwa6kp8le5qhprn0jkd_thumb.jpg

Skrevet

Dra til orginal BMW forhandler i ditt nærmiljø du, og la de ta stilling til saken før du begynner og bli for kritisk selv.

Les lakkgaranti i kjøpsbetingelsene til bilen og sett deg inn i det før du drar på besøk.

Men det er vel egentlig ikke nødvendig da man blir tatt vare på av BMW.

Blir du ikke det så har du rett til å henge de ut på ethvert forum.

Uansett, prøv det enkleste først.

Blir det problem så legg det ut på forumet her.

Men ikke glem og legge ut skryt om det går bra også da ;)

Birger

Skrevet

Hvordan i alle dager skal man få dekt dette på garantien? Enhver person ser vel at der er det påført en skade av ett slag, som ikke går under naturlig slitasje?

Hvorfor skal BMW måtte betale dersom folk skader bilene sine?

Dette må du nok dekke selv, og da kan du jo søke litt rundt på nettet som nevnt over her, eller vente til at muligens noen legger inn en annbefaling eller to.. :)

Skrevet

Vel, det får tiden vise, lakken har skalet av, men er lakken så dårlig at den drar av rustbeskyttelse også ?

Husk at det er forskjell på garanti og reklamasjon da :?:

Har man rustgaranti så har man rustgaranti.

Skrevet

For meg ser det iallefall ut som noe har skrapa bort både lakk og grunning, men selvom bare lakken hadde blitt skrapa av, gir ikke en grunning nok beskyttelse til stålet, siden grunninga ofte trekker til seg vann..

Rustgaranti har man naturligvis, men om noe er skada blir det noe annet mener iallefall jeg.. Men kan vell alltids prøve, selvom jeg tror det er bortkasta tid..

Skrevet

Skal jo være galvanisert karosseri.

Men begynner vel å innse at skaden kanskje er for grov til å skli igjennom nåløyet.

På den annen side er det garantien da, men interresant hva som blir ut av dette.

Vanskeløig å vurdere utifra bilde, men det får bli opp til de som virkelig har greie på det. (Eller de som ser skaden i virkeligheten)

Skrevet

Ja, men galvaniseringa blir jo skrapt bort den også :P

Men for all del, prøv! Deilig følelse om dette kan ordnes uten kostnader ifra din side vil jeg tro :)

Skrevet

Har vondt for å tro dette går på garanti eller reklamasjon. Jobber på lakkverksted, å er borti mye lignende saker. Dette ser ut som ett sår i lakken, å da vil det begynne å ruste, så lenge karosseriet er laget av vanlig stål. Dette kan ikke BMW noe for. I alle fall er dette en enkel og rask jobb, som det bør være mulig å få en hyggelig pris på, hos de fleste verksteder. Men ville absolutt prøvd å få det på garanti uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...