glosne Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 92 mod. 318i med startproblemer Bilen min hadde startproblemer for litt siden (startmotoren ville ikke alltid gå), og jeg byttet nettopp til ny starter og batteri. Bilen starter derimot uten å nøle når den trilles i gang. Den nye starteren går ikke når jeg vrir om tenningen. Har målt strøm til starteren og den får styrestrøm (12v) når tenningen vris om. Det virker ikke som om starteren slår inn i det hele tatt. Noe som virker litt rart med tanke på at det i utgangspunktet skal være en helt ny starter som får strøm fra nytt batteri. Er det noe annet som kan være feilen her? Noen forslag til hva som kan være galt?
Mekketom Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 kan være at du får spenningsfall når starteren går. sjekk om du har spenning etter forbruker. (jord) har du det? da er jord dårlig. spenningsfall i ledere (+ ledningen) kan også skje. snakker da om den grove. sjekk spenningen ut fra batt. og nede på starter. skal være så og si likt. +- 0,4 v. enkelt da. sjekk alle koblingspungter. litt usikker på om din er koblet via dynamo. men er den det må du sjekke der også. er det jeg kan komme på hvertfall.
glosne Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Det viste seg å være dårlig jord, nå går den. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå