Oysteinh Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Hei, har for ikke så lenge siden kjøpt meg en 520i Touring. Av og til så begynner den og "jage". Den ligger og "jager" fra ca 2000 - 2500 rpm når den står på tomgang ellers kan den rykke litt når jeg da kjører. Men det er bare av og til den begynner slik. For det meste begynner den slik om du da kjører litt på turtall og tyner den litt. Kan da ikke så mye om bil selv ennå siden d da er min første så tenkte dere kanskje vet va det kan være.? Takker for alle svar på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Høres ut som en LMM som trenger rens, eller bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oysteinh Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 Va er LMM.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Hei og gratulerer med flott bmw! Eg vil sterkt anbefale deg følgende: - Sjekke alle vakumslager at de er hele, og fri for rifter, ofte vanskeligt å se uten å demontere. - Rengjøre tomgangsregulatoren med noe elektriker spray og trykkluft, samt sjekke kontaktene til denne. - Sjekke at luftmasse/mengdemåleren ledningene har god kontakt. - Sjekke for bensin lekkasje rundt pumpen bak, og fremme rundt innsug. Men vanligvis for min del har problemet vært at eg har hatt lekkasje på 1 eller flere vakumslanger. Eg har skiftet flere slanger på tidligere 318is e36 og nåværende e30 m3, samt rengjort tomgangsregulatoren. Så har problemet vært løst Har også endel bilder dersom du trenger inspirasjon til fremgangsmåte! Håper du får det til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oysteinh Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 Luft Mengde Måler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oysteinh Skrevet September 10, 2009 Forfatter Share Skrevet September 10, 2009 Ja får se og prøve litt. Er da litt "blank" på bil ennå men håper det kommer seg:) Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 Prøve å demontere, sjekke og eventuellt rense. Tenker at problemer er nok vakumslanger eller luftmasse måleren (Måleren som står mellom luftfilterbokse og innsuget til motoren, med tilkoblet ledning). Slangene morkner med årene og går hull på, desse er fort gjort å skifte. her er bilde av hvor du finner LMM (tatt fra 320i, men med samme motor som din) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå