Omre Service Skrevet September 10, 2009 Share Skrevet September 10, 2009 har en e46 330xd 01mod bilen starter fint når den er kald, men hvis jeg kjører en liten tur og lar den stå i 30-60minutter så starter den ikke, men hvis jeg prøver igjen en time sienere starter den... har byttet: disel filter disel pumpe i tanken mate puma under bilen veiv sensor får opp en feil kode på pcen og det er turtals føler (1E25) Noen som har noen fornuftige svar på dette??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Vet at dieselbiler kan bli tungstarta når de er varm, ved slitte injectorer (dyser), men i ditt tilfelle så er det godt mulig du har funnet svaret selv ved hjelp av pc'n. Dersom du tar kontakt med ett merkeverksted så kan de sikkert svare deg på hvilken del denne turtallsføleren er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Ofte er det for stort gjenomslag i dyser,da blir frammatingstrykket ikke bygd opp, og railtrykksensor setter ofte feilkode. Ta av diesel returslange på dyse nr 1 ,sett på en slange og putt denne i en brusflaske, sett en wisegriptang på slangen som går til returrøret som du akkurat har tatt av. start bilen og la den gå på tomgang i 3 minutter det skal da ikke være mere en halvfull brusflaske ed diesel. Hvis det er mere en halvfull flaske ,må hvær ekkel dyse testes for gjenomslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omre Service Skrevet September 11, 2009 Forfatter Share Skrevet September 11, 2009 det skal jeg prøve på takk for tipset.. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå