Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest på mange forum og lest mye forskjellig, så tenkte jeg å spør om noen vet hva motstanden på ans sensorene skal være.

Noen mener også at den skal være forskjellig dersom man bytter polaritet. Stemmer dette?

Skrevet

Eg målte motstanden på mine følere (e30 m3) med voltmeter satt på likestrøm og fikk oppgitt 900-1100 . Dette tallet ble avlest da en person snurret på hjulet med hendene.

Det sa dem på bilverksted at var helt ok tall.

Skrevet

Kan du forklare litt nærmere hva du gjorde??? Prøver du å si at du målte motstand med å sette apparatet på likestrøm? Hvordan fikk du det til? En ting til, 900-1100 hva da, VDC (evt. mVDC) eller ohm?

Skrevet

eg koblet fra kontaktene som går ut til hjulene (abs følerene), satte voltmeteret på vekselstrøm (rettelse). så tok eg + og - pinnen til følerkontakten, og fikk en til å rotere hjulet samtidig. slik at føleren dermed gav utslag på voltmeteret.

Er desverre usikker på hva eg målte på, men på voltmeteret stod det på likestrømtegnet og tallet 2 (på det vridningshjulet).

Når eg tenker meg om, så trur eg det var 0,9-1.1 vi målte. Er vel volt da regner eg med, altså spenning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...