Gå til innhold

Først kondens trøbbel på E34, ny bensin, starter ikke.


Bjorn86
 Share

Anbefalte innlegg

hei, finner nok ut av at det selv etterhvert, men hadde ikke gjort noe om noen hadde noe gode tips om hvorfor jeg ikke får start på min BMW E34.

her en dag så hadde jeg påfylt noe dårlig bensin med vann i som jeg trodde jeg klarte å skille ut ved å suge ut det i bunn. men bilen tålte ikke gass, og var vanskelig å starte.

så helte jeg på 0.5l kondensfjerner + 0.5l rødsprit. også var jeg ute å testkjørte bilen igår kveld, kjørte ute rykkinger i 15min, men plutselig så stoppet den bare, og slet veldig med å få start igjen, måtte bruke startgass flere ganger osv. når jeg så fikk start igjen så kjørte jeg uten rykking el start problemer i over 1time, så trodde problemet var løst, men idag tidlig var det ikke mulig få start på bilen, prøvd startgass mange ganger, sugd ut all den dårlige bensinen, påfylt ny frisk bensin. ikke tegn til tenning annet ved bruk av startgass. har også sjekket bensinpumpe, og det kommer ikke strøm fram til den av en el annen grunn. bensinpumpen virker, for kjørte den manuelt, men selv da ville ikke bil starte, går nå å lurer på kamaksel/veivaksel føler feil. hva trur dere?

det er ihvertfall noe som sier ifra til styreenhet at den ikke skal starte bensinpumpen, og antagelig ikke åpne dysene og/ eller gi gnist til tennpluggene, noe er feil! :x . veldig merkelig, gikk jo så fint igår kveld.?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg og to kolegaer har opplevd med både 520i og 525ia er at de kan bli sure. I mitt tilfelle kjørte jeg bilen inn i garasjen om kvelden , neste morgen var den død. Min kollega flyttet bilen over veien dagen før. Den andre kollegaen noe tilsvarende. Alle hadde vi opplevd akkurat det samme. En kort start 6-8timer før neste start. Løsningen på mitt problem var det klassiske med å åpne spjeld fullt i en periode men jeg kinnet. Motoren gikk helt fint ellerpå! Men jeg tror jeg bruket 10-15 min på å få start!

Nå har vel du rotet med mye rart både rødsprit og kondensfjerner men av og til kan det være enkle ting. Bensin pumpen kan du tvangs kjøre!

Å sjekke gnist kan være mere utfordrene! Disse motorene har jo integral koiler!(Om de er nyere enn 1990-89)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg og to kolegaer har opplevd med både 520i og 525ia er at de kan bli sure. I mitt tilfelle kjørte jeg bilen inn i garasjen om kvelden , neste morgen var den død. Min kollega flyttet bilen over veien dagen før. Den andre kollegaen noe tilsvarende. Alle hadde vi opplevd akkurat det samme. En kort start 6-8timer før neste start. Løsningen på mitt problem var det klassiske med å åpne spjeld fullt i en periode men jeg kinnet. Motoren gikk helt fint ellerpå! Men jeg tror jeg bruket 10-15 min på å få start!

Nå har vel du rotet med mye rart både rødsprit og kondensfjerner men av og til kan det være enkle ting. Bensin pumpen kan du tvangs kjøre!

Å sjekke gnist kan være mere utfordrene! Disse motorene har jo integral koiler!(Om de er nyere enn 1990-89)

jeg har tvangskjørt bensinpumpen som nevnt mens jeg kinet på starteren uten respons, ikke ett tegn til tenning. bilen hadde ikke hatt kort start, hadde kjørt i over 1time dagen før jeg satte den fra meg, neste dag helt død.! samme var det her om dagen, men fikk start på den etter 10-15min, nå vil den ikke starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...