MrJørgensen Skrevet September 12, 2009 Share Skrevet September 12, 2009 Heisann Når jeg skal starte bilen så sviver starteren veldig dårlig akkurat som om det skulle vært nesten flatt batteri før den klarer å starte. Jeg har målt batteriet og det viser 12,3V og ladespenning på over 14V. Den har startet på 1. forsøk hittil, men det høres som sagt ut som om det er lite strøm igjen og at det nesten ikke skal gå å få start. Er dette tegn på at jeg må bytte starteren eller er det noe med strømmen eller hva? :S Bilen er en E36 316 M40 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325i_ Skrevet September 12, 2009 Share Skrevet September 12, 2009 sliten starter eller dårlig kontakt en plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiva Skrevet September 12, 2009 Share Skrevet September 12, 2009 kan være dårlig jording, prøv med en startkabel på starteren til gods å se om det blir bedre. Er verdt et forsøk ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet September 12, 2009 Forfatter Share Skrevet September 12, 2009 Okai, får prøve dette i morra og se om det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 12, 2009 Share Skrevet September 12, 2009 12,3 volt er teoretisk sett for lite strøm på et friskt batteri. Prøv med starkabler å se om det hjelper på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Testa med startkabler nå og da starta den helt fint. Så kan vel konkludere med at jeg må kjøpe nytt batteri Noen som har tips ang type batteri som ikke koster så mye, ca 70ah? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Se det du. Kjøp på biltema, det er konge batterier det dem har der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomsti Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 jeg har lært at batterier på biltema er forjævlige, men at det også fins noen gullkorn! veit at ringreva oppi bygdene rundt elverum setter sin lit til Varta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 Har 70 ah batteri fra Biltema i bilen min, funker som faen det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiva Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 Har Biltema i E34-en og det fungerer topp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet September 14, 2009 Forfatter Share Skrevet September 14, 2009 Da var nytt batteri på plass, et 75ah fra Biltema. Starter som en drøm nå Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå