schtein Skrevet September 12, 2009 Skrevet September 12, 2009 skal ha meg bane bil og har tenkt på m5 eller m3.. skal i første omgang ha motoren orginal og stive opp understellet litt.. men hvilken av motorene er egnet best for trimming? har hørt mye piss om 3,8 og 3,2 motorene. men hvilken bil egner seg best for banebruk? og hvilke motor er best for trimming. er snakk om ny innmat, maskinering i topp og godt med overtrykk.. men det blir med tiden
///christian Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 skal ha meg bane bil og har tenkt på m5 eller m3..skal i første omgang ha motoren orginal og stive opp understellet litt.. men hvilken av motorene er egnet best for trimming? har hørt mye piss om 3,8 og 3,2 motorene. men hvilken bil egner seg best for banebruk? og hvilke motor er best for trimming. er snakk om ny innmat, maskinering i topp og godt med overtrykk.. men det blir med tiden S50b32 er vel mer holdbar med overtrykk enn S38b38 mener jeg å ha lest. Mener å ha lest at s38, spesielt b38'n sprekker når de får bra med overladning. Noen bruker blokka i fra en m30b35 mener jeg? Noen som kan bekrefte? Håper jeg ikke er på villspor?
LianLi Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 M3en er vel uansett mye mer egnet til banekjøring enn M5en. Ikke det at M5en er dårlig men mot en M3 så henger den ikke på.
schtein Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 okok.. bruker ikke vs motor 3,8? ganske bra med overtrykk på bilene hans.. har hørt mye piss om 3,2 motorene men ikke av ordentlig bmw folk, så har tatt det med ei klype salt.. har vært morsomt å fått hørt noen erfaringer
patricko Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Dette er bare tull 3.8 er vel så mye brukt som 3.6 til å lade på. Men dette er vel ikke aktuellt for deg som jeg forstår. Slik du beskriver hva du vil ha ville nåkk jeg gått for en m3, Gjerne med 3.0 da du finner den langt billigere å er mer enn nåkk å mestre på bane. 3literen er en artig å veldig god motor bare gi den det vedlikeholdet den fortjener, oljeskift jevnlig med kvalitetsolje så er dette en kjempemotor der problemer av den store typen hører til sjeldenhetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå