Gå til innhold

"Lett" trimming av e34 525ia.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello folkens! Jeg har nå blitt den stolte eier av en 525ia 93 modell.

Jeg digger denne bilen, men ønsker å øke motoreffekten en tanke.

Det sitter effektanlegg og powerfilter på bilen pr dd, og lurer på om noen har tips til andre ting jeg kan gjøre med den for å øke effekt?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har mange tips jeg, men kommer helt ann på hvor mye du vil legge i det. Du kan jo begynne med Grenrør, kvasskam, og så få laget en custom chip til bilen din.

Skrevet
Har mange tips jeg, men kommer helt ann på hvor mye du vil legge i det. Du kan jo begynne med Grenrør, kvasskam, og så få laget en custom chip til bilen din.

Allright :)

Gidder ikke legge så mye i det, da jeg skal bygge meg en banebil fom neste år :)

Men ønsker somsagt litt effektøkning.

Skrevet
Kjøp et snik turbokit fra sverige, billigere hester får du ikke.

hold øyne åpne på ppfs salgsforum.

Når jeg tenker meg om.. Kanskje jeg skal montere turbo?

Og siden jeg er helt grønn på området.. Hva er snikturbo? :oops:

Skrevet
ikke vits i chip med mindre du kjøper turbo hvertfall, det gir ingen effekt

Okey, takk for svar :)

Blir nok først turbo, så chip tenker jeg!

Skrevet

Okey, da har jeg sett på noen forskjellige turbokit's...

Så lurer jeg på et par ting:

Noen sier at automatkassa til bmw ikke tåler mere enn 300nm. Stemmer dette? Og evt hva trenger jeg å gjøre med motor/drivverk for å montere turbo?

Skrevet

ingen ting, så sant du ikke skal herje vilt, tror ikke du skal vente over 300nm av et snikturbo kit.

ville nok ikke ladet så veldig masse på uåpnet motor.

Det du trenger er:

m5 3.6ltr dyser, eller 535 for mildere opsett

535 lmm med 525 elektronikk

Adapter grenerør, eller grenerør.

Liten smidig turbo, fra feks saab eller cosworth, intern wg er vel og foretrekke for et enklest mulig opsett.

En ic, kan bruke fra samme bil som du henter turbo fra, om ikke koster ikke en ny en formue heller.

Bygge eksos fra turbo, og trykkrør, samt en liten dumpventil.

En turbo chip er absolutt og foretrekke..

Det enkleste er nok og få tak på et kit som har sittet i en slik bil som du har, slik at alt er plug, play and burn.

Som sagt kan du prøve på ppf forumet, stor sjanse for at du får treff der

Folk må gjerne rette på meg, garanterer ikke at denne infoen stemmer 100% men utifra hva jeg vet og kan, stemmer dette ganske bra.

Husk at gummi belgen rett vet innsuget bør byttes ut i silicon slanger, den orginale belgen båser over 0.5 bar har jeg hørt.

Lykke til med byggingen :)

Og er selfølgelig en morsommere bil om kassa blir byttet til manuell mener nå jeg... :D

Skrevet
ingen ting, så sant du ikke skal herje vilt, tror ikke du skal vente over 300nm av et snikturbo kit.

ville nok ikke ladet så veldig masse på uåpnet motor.

Det du trenger er:

m5 3.6ltr dyser, eller 535 for mildere opsett

535 lmm med 525 elektronikk

Adapter grenerør, eller grenerør.

Liten smidig turbo, fra feks saab eller cosworth, intern wg er vel og foretrekke for et enklest mulig opsett.

En ic, kan bruke fra samme bil som du henter turbo fra, om ikke koster ikke en ny en formue heller.

Bygge eksos fra turbo, og trykkrør, samt en liten dumpventil.

En turbo chip er absolutt og foretrekke..

Det enkleste er nok og få tak på et kit som har sittet i en slik bil som du har, slik at alt er plug, play and burn.

Som sagt kan du prøve på ppf forumet, stor sjanse for at du får treff der

Folk må gjerne rette på meg, garanterer ikke at denne infoen stemmer 100% men utifra hva jeg vet og kan, stemmer dette ganske bra.

Husk at gummi belgen rett vet innsuget bør byttes ut i silicon slanger, den orginale belgen båser over 0.5 bar har jeg hørt.

Lykke til med byggingen :)

Og er selfølgelig en morsommere bil om kassa blir byttet til manuell mener nå jeg... :D

Tuuusen takk for skikkelig informerende svar :)

Kommer nok til å legge inn forespørsel på det forumet du nevner, samt her.

Har planer om å bygge den om til manuell ja, og siden du virka så flink, er det mye mikk å bygge den om? :)

Skrevet
ikke vits i chip med mindre du kjøper turbo hvertfall, det gir ingen effekt
Uenig i den gitt, en chip som spesialtilpasses bilen med all trimmen og for 98/99 oktan på dyno etter du har montert kvasskam, grenrør m/ effektanlegg hele veien ut og et powerfilter med skikkelig varmeskjold osv gir en veldig merkbar effektøkning. Og her snakker jeg av egen erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...