rulven Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Hello folkens! Jeg har nå blitt den stolte eier av en 525ia 93 modell. Jeg digger denne bilen, men ønsker å øke motoreffekten en tanke. Det sitter effektanlegg og powerfilter på bilen pr dd, og lurer på om noen har tips til andre ting jeg kan gjøre med den for å øke effekt?
jorg1s1 Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Har mange tips jeg, men kommer helt ann på hvor mye du vil legge i det. Du kan jo begynne med Grenrør, kvasskam, og så få laget en custom chip til bilen din.
rulven Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Har mange tips jeg, men kommer helt ann på hvor mye du vil legge i det. Du kan jo begynne med Grenrør, kvasskam, og så få laget en custom chip til bilen din. Allright Gidder ikke legge så mye i det, da jeg skal bygge meg en banebil fom neste år Men ønsker somsagt litt effektøkning.
rulven Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Glemte å spørre, evt hvor anbefaler du/dere å kjøpe chip? Basert på pris og andre referanser. Samme når det gjelder kam.
Fixfax Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Kjøp et snik turbokit fra sverige, billigere hester får du ikke. hold øyne åpne på ppfs salgsforum.
rulven Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Kjøp et snik turbokit fra sverige, billigere hester får du ikke.hold øyne åpne på ppfs salgsforum. Når jeg tenker meg om.. Kanskje jeg skal montere turbo? Og siden jeg er helt grønn på området.. Hva er snikturbo?
jensemann23 Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 ikke vits i chip med mindre du kjøper turbo hvertfall, det gir ingen effekt
Ballder Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Snikturbo er lik billig turbo oppsett som består av billige/brukte deler osv.
rulven Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 ikke vits i chip med mindre du kjøper turbo hvertfall, det gir ingen effekt Okey, takk for svar Blir nok først turbo, så chip tenker jeg!
jensemann23 Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 Snikturbo er lik billig turbo oppsett som består av billige/brukte deler osv. hehe, da har jeg lært noe nytt idag jeg og:) trodde det var at turboen var skjult fra motorrommet jeg
rulven Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 Okey, da har jeg sett på noen forskjellige turbokit's... Så lurer jeg på et par ting: Noen sier at automatkassa til bmw ikke tåler mere enn 300nm. Stemmer dette? Og evt hva trenger jeg å gjøre med motor/drivverk for å montere turbo?
Fixfax Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 ingen ting, så sant du ikke skal herje vilt, tror ikke du skal vente over 300nm av et snikturbo kit. ville nok ikke ladet så veldig masse på uåpnet motor. Det du trenger er: m5 3.6ltr dyser, eller 535 for mildere opsett 535 lmm med 525 elektronikk Adapter grenerør, eller grenerør. Liten smidig turbo, fra feks saab eller cosworth, intern wg er vel og foretrekke for et enklest mulig opsett. En ic, kan bruke fra samme bil som du henter turbo fra, om ikke koster ikke en ny en formue heller. Bygge eksos fra turbo, og trykkrør, samt en liten dumpventil. En turbo chip er absolutt og foretrekke.. Det enkleste er nok og få tak på et kit som har sittet i en slik bil som du har, slik at alt er plug, play and burn. Som sagt kan du prøve på ppf forumet, stor sjanse for at du får treff der Folk må gjerne rette på meg, garanterer ikke at denne infoen stemmer 100% men utifra hva jeg vet og kan, stemmer dette ganske bra. Husk at gummi belgen rett vet innsuget bør byttes ut i silicon slanger, den orginale belgen båser over 0.5 bar har jeg hørt. Lykke til med byggingen Og er selfølgelig en morsommere bil om kassa blir byttet til manuell mener nå jeg...
rulven Skrevet September 13, 2009 Forfatter Skrevet September 13, 2009 ingen ting, så sant du ikke skal herje vilt, tror ikke du skal vente over 300nm av et snikturbo kit.ville nok ikke ladet så veldig masse på uåpnet motor. Det du trenger er: m5 3.6ltr dyser, eller 535 for mildere opsett 535 lmm med 525 elektronikk Adapter grenerør, eller grenerør. Liten smidig turbo, fra feks saab eller cosworth, intern wg er vel og foretrekke for et enklest mulig opsett. En ic, kan bruke fra samme bil som du henter turbo fra, om ikke koster ikke en ny en formue heller. Bygge eksos fra turbo, og trykkrør, samt en liten dumpventil. En turbo chip er absolutt og foretrekke.. Det enkleste er nok og få tak på et kit som har sittet i en slik bil som du har, slik at alt er plug, play and burn. Som sagt kan du prøve på ppf forumet, stor sjanse for at du får treff der Folk må gjerne rette på meg, garanterer ikke at denne infoen stemmer 100% men utifra hva jeg vet og kan, stemmer dette ganske bra. Husk at gummi belgen rett vet innsuget bør byttes ut i silicon slanger, den orginale belgen båser over 0.5 bar har jeg hørt. Lykke til med byggingen Og er selfølgelig en morsommere bil om kassa blir byttet til manuell mener nå jeg... Tuuusen takk for skikkelig informerende svar Kommer nok til å legge inn forespørsel på det forumet du nevner, samt her. Har planer om å bygge den om til manuell ja, og siden du virka så flink, er det mye mikk å bygge den om?
jorg1s1 Skrevet September 13, 2009 Skrevet September 13, 2009 ikke vits i chip med mindre du kjøper turbo hvertfall, det gir ingen effektUenig i den gitt, en chip som spesialtilpasses bilen med all trimmen og for 98/99 oktan på dyno etter du har montert kvasskam, grenrør m/ effektanlegg hele veien ut og et powerfilter med skikkelig varmeskjold osv gir en veldig merkbar effektøkning. Og her snakker jeg av egen erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå